får en tärna säga ifrån?
jag tycker det låter helt vansinnigt att du ska behöva resa så mycket fram och tillbaka. Och du är ju helt underbar som ändå gått med på det.
Man blir ju rätt chockad över kraven på tärnorna..
Min tärna bor också på rätt långt avstånd så hon har inga krav på att komma hit för möhippa, planering eller nåt innan dagen före bröllopet egentligen.
Vill hon det, så är det ju jättekul, men hon måste absolut inte och jag har full förståelse för att de har sitt liv och en tös på 1 år som såklart tar tid.
Jag kommer beställa klänning från Kina, så det blev jätte billigt. Eftersom tärnklänningarna ändå är billiga där (4-500 kr)så erbjöd jag tärnan att få en uppsydd där som jag betalar. Det blir ju bara en frakt, så det kändes inte så farligt.
Vi hörs på mail o telefon och bollar idéer. Hon är helt underbar och kommer med massa tips om vad de gjorde till sitt bröllop o så.
Väl på bröllopsdagen så kommeer tärnan följa med till frisören, hjälpa till med påklädnad av klänningen, dricka lite bubbel o lugna mina nerver Sen under själva vigseln så håller ju hon i buketten.