• MimmiMama

hur lång leveranstid är rimlig?

det har gått 2 mån inte ett ord från fotografen...svarar inte i telefon, på mail eller sms. Skickade brev igår och hoppas få svar....
    Vi skulle få korten på cd-skiva så inga förstorningar är beställda. Vi är så besvikna då vi vill skicka tackkort och skicka in till tidningen.

• Svar på tråden hur lång leveranstid är rimlig?
  • jofmanytalents

Har ni betalat? Annars har ni ju ialla fall en hållhake där... Men fy tusan så hemskt att inte ha några bilder från er dag! Stackare Hoppas verkligen ni hör ifrån fotografen ASAP

• charmed84

förstår att du är besviken....

• thosan

Rimlig leveranstid är ungefär upp till 2 veckor, 2 månader är en väldigt lång leveranstid.
    Hoppas ni får svar från fotografen.

• Moriso

Vill tillägga i tråden att 4-8 veckor var det vanligaste svaret vi fick från alla bröllopsfotografer vi frågade. Det blir helt enkelt för tjockt för dem att hinna med under det halvår som säsongen varar, när de måste ta allt de kan för att överleva även under vintern, fattade jag det som.

Däremot är det riktigt dåligt att inte svara när ni försöker ta kontakt, en HELT annan femma!

thosan skrev 2009-09-23 22:03:00 följande:
    Rimlig leveranstid är ungefär upp till 2 veckor, 2 månader är en väldigt lång leveranstid.Hoppas ni får svar från fotografen.
  • camilla 32

2 veckor tycker jag är rimligt. Max 3 veckor.
    Iallafall om det bara är bilder på skiva ni ska ha.
    Tar några dagar att redigera ett bröllop, (om det är heldagsbröllop)

• Humlan66

3 veckor max så 2 månader är INTE acceptabelt
    - du måste gå vidare med det här

• Alexxxi

Han kanske är på semester just nu?

• Rogerstös

Jag tycker inte man kan säga att den får ta 3 veckor max, urlöjigt!

Det beror ju på, det kan väl varenda människa fatta?
    bara porträtt eller heldag, 10 bilder eller 800 bilder (och hur många ska redigeras?), proffsfotograf eller hoppy, budget eller lyx. Alla dessa faktorer spelar ju inte på hur lång tid det tar...

anställer man en hobbyfotograf (som dessutom har fler bröllop än just ert) en heldag för 2-4000 tusen och man ska få 800 redigerade bilder på skiva, då kan man väl ändå förstå att det har längre tid än 2 veckor?

sen att fotografen inte går att få tag på är som någon sa; en helt annan sak

• camilla 32

En hobbyfotograf borde göra bilderna snabbare än 3 veckor.
    Jag gör mina på några dagar.
    En yrkesfotograf däremot brukar ta längre tid eftersom de jobbar med det och har ofta mycket på G.

Rogerstös skrev 2009-09-24 13:56:38 följande:
    Jag tycker inte man kan säga att den får ta 3 veckor max, urlöjigt! Det beror ju på, det kan väl varenda människa fatta?bara porträtt eller heldag, 10 bilder eller 800 bilder (och hur många ska redigeras?), proffsfotograf eller hoppy, budget eller lyx. Alla dessa faktorer spelar ju inte på hur lång tid det tar...anställer man en hobbyfotograf (som dessutom har fler bröllop än just ert) en heldag för 2-4000 tusen och man ska få 800 redigerade bilder på skiva, då kan man väl ändå förstå att det har längre tid än 2 veckor?sen att fotografen inte går att få tag på är som någon sa; en helt annan sak
  • Linadesign

camilla 32 skrev 2009-09-24 21:32:04 följande:

En hobbyfotograf borde göra bilderna snabbare än 3 veckor.Jag gör mina på några dagar.En yrkesfotograf däremot brukar ta längre tid eftersom de jobbar med det och har ofta mycket på G.
    Fast en hobbyfotograf har troligtvis ett annat jobb. Det är väl just därför det kallas "hobbyfotograf". Så då kanske den personen bara hinner sitta i genomsnitt en timma per kväll och då tar det ju lite tid trots allt.
Svar på tråden hur lång leveranstid är rimlig?