• camilla 32

hur lång leveranstid är rimlig?

2 veckor tycker jag är rimligt. Max 3 veckor.
    Iallafall om det bara är bilder på skiva ni ska ha.
    Tar några dagar att redigera ett bröllop, (om det är heldagsbröllop)

• camilla 32

En hobbyfotograf borde göra bilderna snabbare än 3 veckor.
    Jag gör mina på några dagar.
    En yrkesfotograf däremot brukar ta längre tid eftersom de jobbar med det och har ofta mycket på G.

Rogerstös skrev 2009-09-24 13:56:38 följande:
    Jag tycker inte man kan säga att den får ta 3 veckor max, urlöjigt! Det beror ju på, det kan väl varenda människa fatta?bara porträtt eller heldag, 10 bilder eller 800 bilder (och hur många ska redigeras?), proffsfotograf eller hoppy, budget eller lyx. Alla dessa faktorer spelar ju inte på hur lång tid det tar...anställer man en hobbyfotograf (som dessutom har fler bröllop än just ert) en heldag för 2-4000 tusen och man ska få 800 redigerade bilder på skiva, då kan man väl ändå förstå att det har längre tid än 2 veckor?sen att fotografen inte går att få tag på är som någon sa; en helt annan sak
  • camilla 32

beror lite på vad man har för jobb annars också. Själv jobbar jag heltid. Men alltid 24 timmars pass. Så har mycket ledigt i veckorna
    Fast jag redigerar aldrig 800 bilder. Runt 100 bilder max.
    Sen resten på skiva. Sållar bort de misslyckade korten.

thosan skrev 2009-09-24 22:36:47 följande:
    camilla 32 skrev 2009-09-24 21:32:04 följande:
    Får säga att det är snabbt jobbat. För egen del tar bara sorteringen ca 1 dag. Redigeringen får ske på kvällar, så 2-3 veckor är ganska normalt för en hobbyfotograf.
Svar på tråden hur lång leveranstid är rimlig?