Inlägg från: Punkprinsessan |Visa alla inlägg
  • Punkprinsessan

Rockbröllop

vårt bröllop kommer onekligen bli rockigt,då vi o alla våra vänner är antingen rockers/punkare:P
    Ska andå försöka få det lite sådär lagom "traditionellt" för alla gamla tanters i släkten skull...;)
    Kommer vara mycket rött men mindre svart skulle jag gissa...har inte hunnit planera så långt ännu.

• Punkprinsessan

låter härligt ju! Min kille kommer ha ställd tuppkam,kilt och ja, nån slags skjorta+väst till.och kängor kissar jag hihi...jag letar klänning men har inte hittat den rätta. Vill ha en klassiskt utformad klänning i vitt med med rött i,såg en bild med en bild på en klänning med rött liv och vit kjol,men har inte hittat den nånstans:( har svarta dreads,piercingar o rätt feta örontöjningar samt är rätt tatuerad haha så jag vill inte ha en jätte "rockig" klänning,men ändå en som känns som jag. tips mottages gärna;)
    Bröllopet (vigseln)kommer vara utomhus (hoppas på bra väder,det ska vara i början av oktober) men festen inomhus,liveband och eldblåsning/fakirer är ett måste hihi

• Punkprinsessan

vi kommer nog spela allt möjligt,men vill som sagt ha liveband. blir nog en hel del Pogues, social distortion och så en massa ska o Oi till dansen, lämnar nog den tyngre rocken utanför,även om jag kan hålla med om att tool o NiN skulle passa bra:P
    Min blivande e mest inne på punk medans jag e mer varierad hihi.
    men sen blir det nog en hel del johnny cash o kanske lite nick cave åxå... Vi hade inte tänkt ha nån "vals" heller,men nu börjar jag fundera på det ändå...vill ju ha vår låt med Pogues så kanske det vore ett bra tillfälle att använbda den till första dansen,o sen riva igång med något ehm, rivigare..;)

har inte alls hunnit långt med planeringen,utan känns som vi tar allt i fel ordning, börjar med dans o klänning och tar datum sist haha XD

• Punkprinsessan

okej, inte bara jag som börjar i "fel" ände då:P
    dessutom är det ju sååå roligt att kolla klänningar, kan helt enkelt inte hålla mig:P

Svar på tråden Rockbröllop