• Flygande taxen

Rockbröllop

Har märkt att det finns en massa trådar med olika "temabröllop". Så därför tänkte jag försiktigt försöka starta en "tema: rock"-tråd

Hängde lite i Alternativa bröllop-tråden tidigare, men tycker att en rock-tråd hade passat bättre för mig.

Nån annan som ska ha bröllopsfest i tema rock/goth/svart-rött/metal el.likn?

Kanske vi kan byta lite idéer och fundera lite här?

• Svar på tråden Rockbröllop
  • Flygande taxen

Häftih!

Till förra julen köpte jag en absolut vodka med en röd, paljettig "dräkt" på, den hade ju varit kul att ha framme på festen! Synd att jag inte tänkte på det då...
    Nå, kanske det var bäst att inte juda gästerna på ännu mera sprit *skratt*

• starfish

taxen kan du inte lägga in lite bilder *nyfiken* :)

• Tattoo82

Nu har det varit tyst här länge! Har ni nå tips på välkända rocklåtar som passar till vigseln?!

• varelse

Tattoo82 skrev 2009-11-20 16:10:46 följande:

Nu har det varit tyst här länge! Har ni nå tips på välkända rocklåtar som passar till vigseln?!
    Det vill jag också veta!! *puffar*
  • Junibruden 2010

Har funderat på någon låt när man går ut ur kyrkan och funderar på kizz I was made for loving you, en bra låt i sammanhanget men vet inte riktigt hur långt man kan sträcka sig i musikväg när det är i en kyrka? Vill oxå ha fler förslag till fler bra rocklåtar *puffar på*

• varelse

Hoppas verkligen att kyrkan är öppen för den idén! Själva ska vi vigas borgerligt, så vi har inte det problemet att oroa oss över. Det är en tuff låt att ha som utgångsmusik, tycker jag! Lite överraskande sådär. :)

Jag vill ha massor av tips på bra rocklåtar att ha till "första dansen" som jag kallar den för, eftersom det inte kommer att bli någon vals i vårt fall. ;)

Junibruden 2010 skrev 2009-11-30 20:05:27 följande:

Har funderat på någon låt när man går ut ur kyrkan och funderar på kizz I was made for loving you, en bra låt i sammanhanget men vet inte riktigt hur långt man kan sträcka sig i musikväg när det är i en kyrka? Vill oxå ha fler förslag till fler bra rocklåtar *puffar på*
  • happilyeverafter87

Hej!

Vi kommer också ha ett rockigt bröllop....
    Jag ska dock ha en vit klänning, men sotigt svart smink. Maken ska också ha smink och skinnbyxor, boots och en modifierad frack! Makens band ska spela låten till vår första dans :)

• varelse

Vilken låt blir det då? Vi vill ha tips här!! ;D

happilyeverafter87 skrev 2009-11-30 20:58:37 följande:
    Hej!Vi kommer också ha ett rockigt bröllop....Jag ska dock ha en vit klänning, men sotigt svart smink. Maken ska också ha smink och skinnbyxor, boots och en modifierad frack! Makens band ska spela låten till vår första dans :)
  • AndréaK

Vårt bröllop också kommer att ha rocktema...inbjudningskorten (som inte är klara) kommer att gå i tattootema och dukning i svart, vitt och lila. Har inte bestämt ännu om det blir "traditionell" vit klänning eller annan färg.

Svar på tråden Rockbröllop