kan min son följa mig till altaret?
I kyrkan tror jag inte att det blir så populärt, för man ska ju faktiskt gå in tillsammans.
Om ni vill ha pojkarna med i akten så kan de väl vara era marskalkar och gå framför eller bredvid er?
I kyrkan tror jag inte att det blir så populärt, för man ska ju faktiskt gå in tillsammans.
Om ni vill ha pojkarna med i akten så kan de väl vara era marskalkar och gå framför eller bredvid er?
Eller bakom er för den delen...
sms Ã¥ fotboll skrev 2009-09-25 10:02:58 följande:
Jag tycker att du ska ta det med din präst. Diskussioner om ordningen i kyrkan är ändå deras bit.
Personligen tycker jag inte om idén att gå in med någon annan än sin blivande i kyrkan. Jag tycker att det är en fin symbolik som visar att man gjort ett gemensamt val av fri vilja att inte blanda in t.ex. förmyndare i vigseln. Alla är såklart fria att tycka som de vill men nu bad du ju om tankar, så jag delar bara med mig av min syn på saken.
Jomen det är klart att ni ska utforma ceremonin så att den blir något alldeles extra och perfekt just för er!
Men om ni ska göra det i kyrkan så tycker jag att ni ska göra det i samråd med prästen! Om ni gillar och har förtroende för prästen så borde det väl inte vara något problem att få till det där som blir unikt och fint för er?
Det som är tråkigt är just inställningen att "man ska göra som man vill och skita i alla regler" som är så tråkig och respektlöst, och jag tycker att Aleta berättade det mycket bra ur ett annat perspektiv. Jag tror inte att så många präster valt sitt yrke för att det är så himla kul att se kyrkans värderingar bli överkörda av småflicksdrömmar från Hollywood...
Nu verkar ju du inte alls ha den inställningen, så jag tror att ni kommer att komma fram till en jättefin lösning!