• flassan

kan min son följa mig till altaret?

Hej hej!
    Några funderingar kring brudfölje...
    Vi har nog bestämt oss för att inte ha några tärnor eller bestmen å sånt där.
    MEN undrar vad ni tycker om detta.
    Vi är då två tjejer som gifter oss (vi är 26 och 29) och jag har en son.
    Min blivande fru och han står varann jättenära.
    Hon har en systerson som vi står nära (barnen är 9 och 7 vid bröllopstiden)
    Vi tänkte att min blivandes systerson "leder" henne till altaret och min son leder mig...
    Vad tror ni om det?

tacksam för tips

• Svar på tråden kan min son följa mig till altaret?
  • Lycklig81

jag tycker de lätt som en bra ideé...kan se de framför mig..gullit :)

• shakynose

I kyrkan tror jag inte att det blir så populärt, för man ska ju faktiskt gå in tillsammans.
    Om ni vill ha pojkarna med i akten så kan de väl vara era marskalkar och gå framför eller bredvid er?

• shakynose

Eller bakom er för den delen...

• flassan

Men det är ju jättemånga som går in med sin pappa å sånt där...
    Jag har inte värsta bästa kontakten med min far så jag ville hellre ha min son som dessutom fast han är nio snart tycker att det är VI alla 3 som ska gifta oss...hehe så han känner sig delaktig men ändå inte har för stor uppgift (hörde just talas om en pojke som var ringbärare och misslyckades med det pga nervositet... ) tänker att det är tryggt och ser fint ut...

tänkte gå in till orgeltoner av Everything I do I do it for you...
    den har så vackert intro...

• sms å fotboll
    shakynose skrev 2009-09-25 09:58:26 följande:
    I kyrkan tror jag inte att det blir så populärt, för man ska ju faktiskt gå in tillsammans.Om ni vill ha pojkarna med i akten så kan de väl vara era marskalkar och gå framför eller bredvid er?
    Varför "ska man gå in tillsammans"? Finns väl ingen regel på det?
  • flassan

fast det är klart de kan ju gå framför oss... men vad ska de göra det för igentligen? alltså vad fyller det för funktion.. går de bakom kommer jag bara gå å vända på mig...

• flassan

Ett alternativ är ju att vi går inte vi tre tillsammans alltså jag, blivande fru och son... kommer troligen dessutom å ha lite mage pga av graviditet då (HOPPAS VI) så det ska ju se familjärt ut och inte som någon oskuldssaga hehe

• sms å fotboll

Flassan: Klart ni kan gå in så! Blir säkert hur bra som helst :)

• flassan

tack...
    det känns bra för oss att gå "två å två" med de små... vi vill gärna att alla ska få känna sig delaktiga i det hela...

• shakynose

sms Ã¥ fotboll skrev 2009-09-25 10:02:58 följande:

Varför "ska man gå in tillsammans"? Finns väl ingen regel på det?
    Jo, det finns det.
Svar på tråden kan min son följa mig till altaret?