• flassan

kan min son följa mig till altaret?

Hej hej!
    Några funderingar kring brudfölje...
    Vi har nog bestämt oss för att inte ha några tärnor eller bestmen å sånt där.
    MEN undrar vad ni tycker om detta.
    Vi är då två tjejer som gifter oss (vi är 26 och 29) och jag har en son.
    Min blivande fru och han står varann jättenära.
    Hon har en systerson som vi står nära (barnen är 9 och 7 vid bröllopstiden)
    Vi tänkte att min blivandes systerson "leder" henne till altaret och min son leder mig...
    Vad tror ni om det?

tacksam för tips

• Svar på tråden kan min son följa mig till altaret?
  • feministbrud

Jag måste bara säga att om ni väljer att gå in var och en för sig tillsammans med var sitt barn så är det ju en helt annan sak än om du går fram till altaret med din son som lämnar över dig till din blivande. Om ni inte vill gå in tillsammans så är det klart att ni kan göra som det första exemplet. Det andra exemplet skulle bara se enormt fånigt ut.

• kikki kikki

Jag tycker att det är en TOPPEN ide.
    när jag gifte mig förra gången så GAV min bror bort mig...ler....och ev så kommer han att göra det nu med och då även säga när han lämnar över mig "denna gång vill jag inte ha henne tillbaka".....jag och min bror har bott ihop nästan hela vårt liv (han är 12 år yngre) och bott ihop dom senaste åren.
    Nu fattar jag att många kommer att hoppa på mig men det struntar jag i för jag delar inte den här uppfattningen som många har om överlämnandet!!!
    Jag utgår från mig själv och tycker att det passar mig med övelämning.

Kör på och låt din son lämna över dig till din blivande fru.

• feministbrud

My good! Men jag måste ju säga att du tar det där med överlämning på allvar och verkar ha fattat innebörden. Bra det. Men att din bror äger dig och kan "få" dig tillbaka är enastående roligt att en modern kvinna i Sverige kan tycka är vackert 2009.

kikki kikki skrev 2009-09-27 11:32:27 följande:

Jag tycker att det är en TOPPEN ide.när jag gifte mig förra gången så GAV min bror bort mig...ler....och ev så kommer han att göra det nu med och då även säga när han lämnar över mig "denna gång vill jag inte ha henne tillbaka".....jag och min bror har bott ihop nästan hela vårt liv (han är 12 år yngre) och bott ihop dom senaste åren.Nu fattar jag att många kommer att hoppa på mig men det struntar jag i för jag delar inte den här uppfattningen som många har om överlämnandet!!!Jag utgår från mig själv och tycker att det passar mig med övelämning.Kör på och låt din son lämna över dig till din blivande fru.
  • frupuh2
    feministbrud skrev 2009-09-27 14:57:22 följande:
    My good! Men jag måste ju säga att du tar det där med överlämning på allvar och verkar ha fattat innebörden. Bra det. Men att din bror äger dig och kan "få" dig tillbaka är enastående roligt att en modern kvinna i Sverige kan tycka är vackert 2009.kikki kikki skrev 2009-09-27 11:32:27 följande:
    Men herregud. Jag hoppas du är sarkastisk....man kan väl få driva lite, ha lite kul.
  • Nyårsdagen2011

jag ska inte bli överlämnad. jag ska gå gången fram med min man. jag ska nog inte ha ngn bukett i handen heller för jag vill gå liksom helt som "jag". jag ska ju ha myrtenkrona... eh, glöm det där med "jag", det är ju ganska spexigt med en krona... ha ha. men den är min mormors! (till mitt försvar) skulle aldrig haft en annars för att leka prinsessa.

ska inte ha honnörs bord heller utan hellre flera I bord utan "ragnordning". tänker inte sitta en hel kväll inlåst bland våra föräldrar när det ska vara en kul fest! :) de är underbara men jag har hellre kusiner o kompisar omkring, och föräldrar utspridda bland folk de trivs med i sin egen ålder eller så.

oj oj vad jag kom av spåret... fast ändå inte?

• Nyårsdagen2011

jo måste tillägga att om vi lyckas få ngn lite bebis tills dess : ) så ska min mamma eller tärnan ha hand om den längst fram. men den är ju så liten då så den kan bara hållas.

jag tror inte jag vill att min tärna ska gå gången fram heller, hon kan väl sitta längst fram bara, så kan hon kliva upp och rätta till mitt släp (om jag har ngt), eller vad det är tärnor gör :) hon måste ju inte stå där hela tiden tycker jag eller synas speciellt.

hennes roll är vid möhippan och festen tycker jag. inte i kyrkan, eller med ärenden för den delen.

• Linadesign

Jag tycker att det är en TOPPEN ide.när jag gifte mig förra gången så GAV min bror bort mig...ler....och ev så kommer han att göra det nu med och då även säga när han lämnar över mig "denna gång vill jag inte ha henne tillbaka".....jag och min bror har bott ihop nästan hela vårt liv (han är 12 år yngre) och bott ihop dom senaste åren.Nu fattar jag att många kommer att hoppa på mig men det struntar jag i för jag delar inte den här uppfattningen som många har om överlämnandet!!!Jag utgår från mig själv och tycker att det passar mig med övelämning.Kör på och låt din son lämna över dig till din blivande fru.
    Nu blev jag lite nyfiken. Har du gett bort honom till någon då? Eller är det bara han som äger dig och inte vice versa?
  • tattar-Emma

Jag har sett bilder på tjejer som gått in med pappan och först bara tänkt att "shit vilken gammal en hon fått tag på". Nu skulle väl ingen tro att du ska gifta dig med ett barn men jo, första intrycket kan mycket väl bli att de som går fram tillsammans är de som ska gifta sig. Så har det ju ändå varit väldigt länge så det är säkert fler än jag som tänker det först.

• tattar-Emma

Ska inte ditt ex ge bort dig den här gången då?
  • flassan

oki tack alla för fina inlägg...
    Jag har fått en del att fundera på nu.. hehe
    tror att vi kanske går in tillsammans

Svar på tråden kan min son följa mig till altaret?