Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

kan min son följa mig till altaret?

Flassan, det finns massor av åsikter kring detta med att "överlämnas" och jag tillhör dem som skriker högst Du ska nog vara medveten om att det rör upp känslor hos många när man väljer att lägga in en sed i sin vigselakt som från början betydde omyndighetsförklaring av bruden. Det kan hända att det inte blir lika tydligt om din son är minderårig och du gifter dig med en kvinna.

• feministbrud

Jag måste bara säga att om ni väljer att gå in var och en för sig tillsammans med var sitt barn så är det ju en helt annan sak än om du går fram till altaret med din son som lämnar över dig till din blivande. Om ni inte vill gå in tillsammans så är det klart att ni kan göra som det första exemplet. Det andra exemplet skulle bara se enormt fånigt ut.

• feministbrud

My good! Men jag måste ju säga att du tar det där med överlämning på allvar och verkar ha fattat innebörden. Bra det. Men att din bror äger dig och kan "få" dig tillbaka är enastående roligt att en modern kvinna i Sverige kan tycka är vackert 2009.

kikki kikki skrev 2009-09-27 11:32:27 följande:

Jag tycker att det är en TOPPEN ide.när jag gifte mig förra gången så GAV min bror bort mig...ler....och ev så kommer han att göra det nu med och då även säga när han lämnar över mig "denna gång vill jag inte ha henne tillbaka".....jag och min bror har bott ihop nästan hela vårt liv (han är 12 år yngre) och bott ihop dom senaste åren.Nu fattar jag att många kommer att hoppa på mig men det struntar jag i för jag delar inte den här uppfattningen som många har om överlämnandet!!!Jag utgår från mig själv och tycker att det passar mig med övelämning.Kör på och låt din son lämna över dig till din blivande fru.
Svar på tråden kan min son följa mig till altaret?