Inlägg från: Imma |Visa alla inlägg
  • Imma

kan min son följa mig till altaret?

Jag tycker inte att gå in tillsammans med barn är lika hemskt som att bli överlämnad av sin far rent symboliskt. Dock förstår jag inte riktigt varför ni väljer BORT att gå in tillsammans. Ni två som faktiskt ska ingå äktenskap. Det finns ingen annan jag hellre hade haft vid min sida nedför altargången än just min man. Till syvende och sist är det trots allt er kärlek som manifesteras och oavsett hur mycket ni älskar era barn är det inte det äktenskapet handlar om.

Att låta sonen och den andra släktingen gå in som näbbar före er tycker jag dock är fint.

Som andra redan skrivit är det ju prästen som har sista ordet kring det här, så lås inte fast dig för mycket vid en tanke innan du stämt av med honom/henne.

flassan skrev 2009-09-25 14:09:21 följande:
    och vi ser på detta mest som att det är charmigt att låta våra små troll vara med och vara delaktiga.. vi tänkte oss att det kanske är blir lite mer upplättat om vi kan gå med varsitt troll och busa lite... Alltså vi är inte några såna personer som normalt sätt gillar att gå i en kyrkogång...
  • Imma

Varför blanda in din pappa om det är "brudparets dag"? Då blir det ju din, din fästman och din pappas dag.

Dessutom finns det inte en enda dag som bara är ens egen enligt min mening, men det är kanske för OT för tråden.

Cisslan skrev 2009-09-26 10:41:10 följande:
    Det här är brudparets dag och då gör man precis som man vill själv. Strunta i alla "regler" utan gör det till er dag!
Svar på tråden kan min son följa mig till altaret?