Inlägg från: JustMeAndMyLove |Visa alla inlägg
  • JustMeAndMyLove

kan min son följa mig till altaret?

Vi är två tjejer som gifter oss som funderae på att gå in med mamma och i hennes fall mamma och pappa från sidorna och mötas vid "altaret" (fast vi ska nog ha borgligt)
    Det var mest min ide om att symbolisera två familjer som förenas.
    Men efter mycket tankeställare här på BT så kommer vi bara gå in vi två ;) Det känns faktiskt mer rätt för oss nu när man tänkt på det lite mer.

• JustMeAndMyLove

Oj, känns som om jag missade nått inlägg här, varför blev du så upprörd? Ibland kan det bli påhopp om att ledas hit och dit men den här tråden verkar rätt lugn.
    Jag tror alla här menar väl och vill komma med svar och förslag på din fundering, inte avskräcka dig från att utforma ditt bröllop som ni känner passar er bäst :)

flassan skrev 2009-09-25 17:11:44 följande:
    jag förstår att alla härjar kring detta med att "ge bort" och vad det betyder.. men ska vi se det SÅ kritiskt så är det ju HEMSKT att ens gifta sig överhuvuvudtaget med tanke på tvångsäktenskap osv...Och vi VÄLJER inte bort att gå in tillsammans... Vi bara funderar på alternativ och vi går ju vid varandras sida hela tiden.... hahaSKIT vad alla är superseriösa med detta... Jag ska nog hålla mina ideer kring detta själv..Och vi känner prästerna i fråga och vi kommer att få göra som vi vill... (om vi ens väljer att vara i själva kyrkan... kan bli en annan vacker plats...)
  • JustMeAndMyLove

Hahaha, du skulle SETT min yngsta syster på mammas bröllop :P
    Hon blev lite nervös (hon gick en bit framför mamma) så hon sprang upp till prästen, som hon blev så faccinerad av att hon krocka med altaret och mamma fick RUSA fram för att rädda blomorna som höll på att tippa. (de klara sig) :P
    Jag fick sen hålla henne i handen hela ceremonin medan hon uttråkad ålade sig ur sin fina vita klänning :P

Men det var ändå vackert ;)

flassan skrev 2009-09-28 16:13:41 följande:
    ursäkta den korkade frågan men kan de gå PRECIS framför alltså?(jag känner ju min son och DÄRFÖR ville jag nog hålla han i handen kändes tryggast så.. hehe)
Svar på tråden kan min son följa mig till altaret?