• Björnisarna

Umeåbrudar 2010

Hade lagt upp på fel tidigare så nu lägger ja upp en här. Inte är jag väl den enda Umebruden som gifter sig 2010?! Var finns ni??!:)

• Svar på tråden Umeåbrudar 2010
  • Björnisarna

Eadirf: Ok, ska också ta och höra med maxi vad de tar för en typ chokladmoussetårta med jorgubbar på el ngt i den stilen :) konstigt att ni fick en mycket billigare prissumma, det är ju längre till holmsund än till strömpilen? fast jag skrev iof att gästerna skulle hem kl 02.00 på en lördagsnatt, kan vara det som ökade priset.

Ellabay: Kul att du jobbar på maxi, då lär man ju ha sett dej en och annan gång - så ofta som man springer runt där ;) Toppen att ni hitta ngn som kan baka gratis och allt, tänk om man hade haft såna kontakter!!:) Ultrabuss har jag inte kollat upp, men ska göra det!:) Tack för tipset!

Pälsboll: Precis våran tanke det där med att folk inte ska behöva tänka på vad de dricker och att de måste köra bil.. vi vill att alla ska vara avslappnade och ha roligt:) Jag har inte kollat runt hur många bussar taxibolagen i stan har, har för mig att ngn har en limo också.. undrar vad det skulle kosta och hyra den månne? och hur många platser de är i en sådan? (Taxilimousine alltså!) :)

• Ellabay

Björnisarna:
    jajamensan! Jag är den som står och plockar bland frukterna. Give me a holla! ;)

• Elbe

Vi bor på Ålidhem, så det finns åtminstone tre kvarterslokaler i vårt kvarter :D Vi blir inte så många, så det passar bra.

Apropå fotograf, jag har surfat runt lite, men de flesta verkar ha den gamla hederliga "bilder i ett album" och det är jag rätt ointresserad av, jag vill ha dem på cd... Har ni några rekommendationer?

• LindaochStefan

Oj, vad ni skriver brudar. Hinner ju inte med...
    Det står helt still i bröllopsplaneringen nu, vilket känns trist, men jag har inte haft någon energi till det.
    Fast jag var på Ikea igår och shoppade lite till bröllopet=) Några vaser ( dessa ska användas till karaffer) och ljuskoppar. Hade tänkt köpa knoppa-lakan att ha som dukar men det var ju sååå tunna...

Nä, nu håller lillen på att riva huset tror jag...

• LindaochStefan

Halkade in på Ica Mariehems sida och där tar de 27:-/ bit inkl. ställning...Då gör de tårtan exakt som man vill ha den..
    Nu är detta inget alternativ för oss, men ni övriga...

• Björnisarna

Ellabay: I will ;)

LindaochStefan: Låter ju toppen med 27kr/bit, de är ju duktiga med delikatesser på ica mariehem :)

Ska ni ha band/trubadur/annan musik på eran fest? Och vad betalar ni för den? Ngn ni rekommenderar?!

• Pilan

Jag var in och frågade på Finas i fredags och där kostar tårtan 28kr/bit. Då de sa att man pratar ihop sig om hur tårtan ska se ut och hon inte sa något om att priset berodde på dekorationerna så antog jag att de var priset inklusive dekorationer.

Tårtställning glömde jag fråga om man fick låna gratis eller om man var tvungen betala pengar för den. Någon annan kanske vet?

Björnisarna skrev 2009-10-31 16:00:27 följande:
    Låter toppen Elbe! Vart bor ni? Har ni stor kvarterslokal där?Nu har jag och min M2B varit till stan och frågat runt lite:Mekka - 39kr/bit för prinsesstårta, 45kr/bit moussetårta. Då ingår allt som man vill ha som dekoration på. Tårtställningen får man betala 400kr i deposition för, detta får man alltså tillbaka vid återlämning.Nya Konditoriet: 45kr/bit för prinsesstårta, då får man välja färg på marsipanen och kan välja vad det ska vara för fyllning. De tar 500kr i deposition för tårtställningen, som man får tillbaka vid återlämnandet och man behöver ej diska den. Ngn som vet vad Finas hembageri, Nisses i Holmsund och Ica maxi tar för sina tårtor och ställningar?
  • Ellabay
    Pilan skrev 2009-11-02 15:10:49 följande:
    Jag var in och frågade på Finas i fredags och där kostar tårtan 28kr/bit. Då de sa att man pratar ihop sig om hur tårtan ska se ut och hon inte sa något om att priset berodde på dekorationerna så antog jag att de var priset inklusive dekorationer.Tårtställning glömde jag fråga om man fick låna gratis eller om man var tvungen betala pengar för den. Någon annan kanske vet?
    Den ingår i priset. Vi var där och frågade förra veckan. :)

vi ska faktiskt försöka få erika selin från IDOL att sjunga på vårat bröllop då min brudtärna är släkt med henne. Jag håller verkligen tummarna att dte ska gå vägen. Under middagen ska vi ha vår granne som ska agera trubadur. Han är utbildad musiklärare så det kommer nog bli prima. Sen ska vi bara ha en playlist som kommer gå under kvällen. :)
  • CarolineL

Dekorationer som är ""normala" ingår på finas tårtor men vill man ha extra dekorationen så kan det kosta extra sa de när jag pratade med dem. De kan även göra små bakelser av samma smaker som tårtan som man kan få provsmaka vad man gillar. De tycker jag lät som en mkt bra ide. =)

Nu har vi bokat buss från helena-elisabeth kyrkan till fabriken. Vi har bokat swebus. De tar 1600kr för att köra med en "dragspelsbuss" som rymmer 75 pers. Då kör de i 3 timmar. Alltså från deras garage och tillbaka till garaget igen.

• Björnisarna

CarolineL: Ska ni "bara" bussa folk dit eller är det priset för att buss efter festen med?! Jag ska nog också ta och göra en offertförfrågan :)

Gör Finas andra tårtor än marsinpantårtor, vet ni?

Ellabay: Toppen att ni verkar ha musik någorlunda fixat. Önskar vi också kunde ha det, det är typ musiken och fraktandet av folk som vi grubblar mest på just nu :)

Svar på tråden Umeåbrudar 2010