Inlägg från: minimusen |Visa alla inlägg
  • minimusen

Ni som slutat med p-piller...

Den gamla tråden är stängd så jag öppnar en ny på temat: ni som slutat med p-piller. Här tänker jag att vi kan diskutera hur vi mår, vad vi har för planer, vad som händer med kroppen osv.

• Svar på tråden Ni som slutat med p-piller...
  • minimusen

Jag slutade med p-ring för ca 3 veckor sen och jag märker att jag blivit mer känslig, gråter lättare osv. Dessutom är mina bröstvårtor hur ömma som helst... Har ju använt mig av p-piller och p-ring i ca 12 år så vet ju egentligen inte hur min kropp ska vara utan dessa hormoner... Dessutom hade vi bestämt att försöka bli gravida nu, men helt plötsligt blev jag jätteskraj! Känns sååå stort! Så nu ska vi vänta ett tag tills det förhoppningsvis känns bättre och nu skyddar vi oss på annat sätt istället. Jag håller med dig, 20100515, det blir nog aldrig det perfekta läget, utan man får väl bara bestämma sig för att försöka! Och förhoppningsvis funkar allt som det ska!

• minimusen

Inga finnar här, men som sagt, superkänslig. Gråter för vad som helst! Sen var det bara två veckor sen min senaste mens men i förrgår var det dags igen...inte så kul... Hoppas på lite stabilitet snart!!

• minimusen
    Mirey skrev 2009-10-05 12:57:34 följande:
    Jag slutade med Cerazette för ca 1 v sedan, jag e så känslig!! Jag gråter för ingenting!! Jätte jobbigt... känner lite små depp oxå. Men d tar väl tid för kroppen o ställa om sej antar jag...
    Skönt att höra att man inte är ensam om konstiga hormonsvängningar!! Men hoppas det går över snart!! ;)
  • minimusen

Nån mer som haft vääääldigt långa blödningar?? Verkar aldrig ta slut här :(

• minimusen

hur går det för er alla där ute? ringde en barnmorska igår, och hon sa att allt verkade normalt...att man kunde blöda länge eftersom kroppen inte var van osv. hon gav mig ett par nummer till privata gynekologer ifall det inte slutar inom närmsta veckan eftersom man tydligen får hjälp snabbare där än inom den allmänna sjukvården. hon sa att det var särskilt bra att vända sig dit om man vill ha barn så det inte drar ut ännu längre på tiden än det behöver göra... så det tipset tar vi med oss tjejer, eller vad säger ni?!

• minimusen

senaste tiden har jag hört allt möjligt om folsyretabletter.. främst att de förebygger ryggmärgsbråck och gomspalt å sånt hos barnet och att det "motverkar" missfall. nu att det minskar risken för foglossning. låter ju väldigt bra...men jag blir förvirrad när det hela tiden kommer ny fakta...vad ska man tro på liksom? men fortsätter så klart att knapra folsyra ändå, är ju inga dumma fakta ändå... ;)

• minimusen

ok...har ni (lecaroline)försökt länge? lycka till i af!!

• minimusen

hoppas att ni lyckas snart!! håller tummarna!!!

Svar på tråden Ni som slutat med p-piller...