Inlägg från: 20100515 |Visa alla inlägg
  • 20100515

Ni som slutat med p-piller...

Här har vi inte slutat än men när pillren tar slut i februari så blir det inte fler är tanken.
    Jag måste säga att tankar på barn och att vara kvinna innebär mer uppoffringar än jag insett tidigare. Vi hade nog gärna slutat tidigare med pillren men så bytte jag jobb för inte så länge sen vilket satte lite käppar i hjulet. Och nu är man ju nästan orolig för om man lyckas behålla jobbet som läget är i världen med kris och allt. Inte har vi råd med barn om jag skulle bli arbetslös...
    Kanske handlar det om att inte fundera så mycket för det kommer aldrig ett perfekt läge utan om att lita på känslan att vi vill sen löser man det som händer ut med vägen.
    Så kommer då nästa tanke...kan vi bli med barn?
    Spännande och lite läskig känns framtiden. :)

• 20100515

Frågan är om man borde sluta redan nu? Har funderat mer och mer på det...egentligen varför vänta till februari då pillerna tar slut om vi ändå vill försöka sen. Alla är ju väldigt olika men oftast tar det väl ganska lång tid innan kroppen kommer igång igen efter p-piller. Har dock en vän som slutade och blev på smällen dagen efter i princip. Men det vågar man ju inte hoppas på för statistik säger antagligen annorlunda.

Men...jag måste säga att kondom känns ju inte så himla roligt...vilket av någon anledning för mig känns som enda alternativet efter p-piller. Kanske finns nån som kan tipsa om nåt annat alternativ som ni har erfarenhet av?

• 20100515

Funderar faktiskt mer och mer på om jag ska fixa en tid hos barnmorskan och prata lite. Tack för tipset!

kapellösa skrev 2009-10-06 14:31:19 följande:
    Då vill jag slå ett slag för pessaret som jag tycker är helt underbart bra!
  • 20100515

Aah...vad skönt, började faktiskt bli lite orolig. :)

mrsJR skrev 2009-10-06 14:07:54 följande:
    Jag har ätit p-piller i flera år och gör det fortfarande men gjorde ett uppehåll på ett år. Jag kände ingen som helst skillnad när jag slutade och inte heller när jag började igen. Allt var precis som vanligt, inga humörsvängningar, ingen mensvärk eller oregelbunda perioder och ingen skillnad på lusten.Läser här att det är många som märker stor skillnad och mår riktigt dåligt när de slutar så vill berätta att det inte är så för alla. Vill ju inte att någon ska bli rädd för att sluta med p-piller efter att bara ha läst om hur dåligt man mår. Man kan må jättebra också!
Svar på tråden Ni som slutat med p-piller...