• vifyra

Om jag inte struntar i att bjuda en moster blir mamma sur:(

Är de inte alls flickors dröm att prata bröllop och få råd av sin mamma?? Är de inte en mammas dröm att få uppleva sin dotter gifta sig??

De första mamma sa var: bjuder du ...... (min moster)
    Jag sa ja troligtvis (har ingen jätte bra kontakt med moster men vi ses någon gång i bland)då blev mamma sur sen svara hon surt på resten¨.
    Jag vet att hon inte skulle stanna hemma men hon surar för att jag ska skita i att bjuda mina två mostrar. Känns bara skit om jag ska strunta bjuda dom bara för att hon ska vara nöjd!! Nu pratar hon inge bröllop med mig. Och allt jag säger korrar hon om. Brudklänningen var för mycket och festlokalen var 1.5 mil bort.

Detta gör mig ledsen.

• Svar på tråden Om jag inte struntar i att bjuda en moster blir mamma sur:(
  • vifyra

Först fråga jag om hon var sur över att jag fortfarande tänkte bjuda mina mostrar. Då sa hon NEJ i en sur ton och sen aja jag får väl peppa mig mentalt. eh?

sen var hon sur resten av dagen. Då sa jag men bli inte sur när jag inte tänker råd fråga dig om nåt. Då sa hon, nej de finns väl andra du kan fråga. Hon syfta på min svär mor som hon heller inte gillar..

usch de är tråkigt men gifer ju sig bara en gång (förhoppningsvis)i livet. Hon kommer ju ändå gå och sura på efter festen sen. suck!!

• vifyra

De skulle kännas dumt att inte bjuda min moster så de tänker jag göra. Nu har det gått över 1 vecka och mamma har inte nämnt nåt om bröllopet.
    Jag tänker planera allt med min sambo och nån nära vän:) i säger inte nåt till någon förens inbjudningarna är ute. Annars kanske de kommer andra synpunkter. :S

Svar på tråden Om jag inte struntar i att bjuda en moster blir mamma sur:(