Bröllopsresa till Bali..
Är det någon som varit på eller ska till Bali på bröllopsresa (eller semester)?
Vill gärna ha lite tips från någon som varit där...
Är det någon som varit på eller ska till Bali på bröllopsresa (eller semester)?
Vill gärna ha lite tips från någon som varit där...
TACK för trådarna! Jag har inte lyckats jobba något utan bara läst dessa... ; o)
Vi kan ju inte bestämma oss hur vi ska göra!! Hade först bokat Mercure i Sanur (där ni bodde va?) men fick sen för oss att Nusa Dua var mer "bröllops resa" och bokade ett hotell där men nu vet vi inte.. Verkar som att Sanur kanske är ett bättre alternativ.
Vi har inte haft en ordentlig semester ihop på ett par år och då det är vår bröllopsresa så vill vi vara på ett fint hotell och bara ha det lugnt och skönt.. sola, bada och äta och dricka gott. Kanske någon utflykt men mest bara vara.
Vi gifter oss i december så har tänkt åka i januari. har inte sett någon i trådarna som varit där den årstiden men det verkar som det ska vara en rätt lagom temperatur då.
Har du några tips eller förslag!?
Tack!!
En annan fråga om Mercur.. vad hade ni för rum? När vi kollat på olika ställen så verkar det vara ganska stor skillnad på standarden på rummen. Vet du om det stämmer? Vi hade prel bokat ett delux rum men släppte den resan och nu när vi är inne på Sanur igen så finns inga delux rum kvar...
Va kul att höra från er som varit där. Nu finns det inga delux rum på datumet vi vill ha men har också hittat ett hotell som heter Puri Santrian i Sanur som ser fint ut. Ser ut att ligga lite närmare staden än Mercur men ser mysigt ut.
Ska nog in till Ticket imorgon och prata lite med dem. ; o)
Flisa80 - får jag bara fråga också. Vad kostar det ungefär att äta en middag för två?
Åh vad kul! Vad hade ni för rum? Hittade deras hemsida och det verkar finnas 4-5 olika standards men finns bara något de kallar för Deluxe rum på Apollo...
Hur är det med restauranger i närheten? Är det långt in till Sanur?
Flisa80 - nu är vi inbokade på Mercur igen... Har ett delux rum och vi tycker det känns mysigt att det är lite utanför själva staden. Vi vill ha det lugnt och skönt på stranden! ; o)
Det känns så bra att få lite sånna här tips innan man åker!
Vi ser fram emot att äta massa god mat! Är maten liknande Thai mat?
Hur är det med alkohol? Jag är en stor vin älskare men det kanske är öl som gäller där?
Längtar så!! Bara lite mer än 3 månader kvar tills vi åker..
; o)
Perfekt! Jag älskar Thai mat men gillar den inte för stark så Indonesisk mat låter perfekt! ; o)
Jag är som sagt en riktig vin älskare och dricker aldrig öl hemma men det är något speciellt med sol semester och en kall öl. Då tycker jag det är super gott.
Det ska bli så roligt!! längtar...