Bröllopsresa till Bali..
Vi var där i somras och vi ÄLSKADE det, det var helt underbart... Bra val, ni kommer att bli nöjda.
Har ni bestämt var på ön ni ska bo?
Vi var där i somras och vi ÄLSKADE det, det var helt underbart... Bra val, ni kommer att bli nöjda.
Har ni bestämt var på ön ni ska bo?
Här är förresten länkar till våra gamla Bali-trådar, där hittar du säkert ett och annat!
www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3279867-1.html
www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3416362-1.html
Vi älskade Mercure i Sanur. Det är det finaste hotellet jag någonsin har bott på, men det behöver ju inte betyda att det vore det för er! Först fick vi panik och tyckte det var för flott, ja menar, vi behövde ju inte ens bära våra väskor själva till vårt rum, men det gick över när vi insåg att alla som var där var "vanliga" människor som vi, inte en massa rika människor. Vi tyckte hotellet var jättemysigt med en underbar frukost och härlig strandbar!!! Hotellet har egna liggstolar på stranden, gött. Det vi kanske saknade var lite mer folk på stranden, det var mest hotellets gäster. Det kan ha varit en privat strand. Hotellrestaurangen är självklar rätt dyr, men det ligger 4-5 smårestauranger direkt på stranden till höger om hotellet där vi lunchade varje dag, underbart! Ser kanske lite slitet och dant ut en del av dem, men vi älsakde det. Utsikten var fantastisk, vit sant, lite solstolar och vita parasoll och sov havet..... De stängde vid 8 dock, så man kan inte sitta där hela kvällarna, vilket var synd,.....
Å andra sidan är det kolmörk kl 8, så då hade man väl knappt sett något.
Vi bodde i deluxrum och det var toppen, men jag vet inte alls hur de andra rummen ser ut. De är säkert jättefina de med!!!
Vill ni bara vara med varandra och ta det lugnt så är Mercure perfekt!!! Massage på stranden för 50 000 (typ 40 kr) varje dag... Mmmm.... Men det är ju inget nattliv att tala om. Då får ni ta bussen (finns gratisbuss från hotellet) in till Sanur, där är det bättre, fast vi var inte där så mcyekt.
Fy vad avundsjuk jag blir...vill tillbaka...........
Anna Panna skrev 2009-10-02 08:34:46 följande:
Ja på Bali kan du glömma vinet. Ja det finns så klart, men det importerade är DYRT och det inhemska är värt att testa, men det öl som gäller! Bintang = gött!! Och billigt.... Cola är ju dyrare så klart..... Men det bästa är den färskpressade juicen!!!!!!!!!!!!!! Ahhh.....
Å, maten var det ju.
Nasi goreng (ris med kyckling räkor) och mie goreng (nudlar istället) är mina favoriter, det är deras enklaste rätter-. Underbara!!! Kyckling med jordnötssås, vårrullar, färska skaldjur.... Mmmm...det finns mycket gott. Men, jag tyckte inte maten var fantastisk överlag, den är god på många sätt och vis men inte fantastisk. Jo, några gånger var den det, annars jättegod. Vi var nöjda.