Inlägg från: Miss Biii |Visa alla inlägg
  • Miss Biii

Bröllopsresa till Bali..

Bra att Flisa80 nämnde att restaurangerna inte ser mycket ut för världen. Så är det verkligen! Döm inte ut restaurangen på hur den ser ut, kolla menyn och prova. Det kostar inte alls för mycket att testa. Runt 30-40 000 rupiah låter rimligt för det området. Vår (min och min m2b) favvorestaurng i Kuta är BILLIG, vi betalar 20-30000 (15-20 SEK) rupiah för tre rätters m dryck! Men det finns restauranger som kostar som här hemma oxå, men undvik dem om ni kan!!!!

Anna Panna skrev 2009-09-30 20:20:42 följande:

Flisa80 - får jag bara fråga också. Vad kostar det ungefär att äta en middag för två?
  • Miss Biii

Balinesiskt vin är inget vidare, men efter nga månader utan vin så drack vi även det. Vi är kräsna vinälskare men vin finns inte så mycket av plus att det är DYRT! En flaska rödvin från australien som i sverige kostar 80 kr kostar kanske 120 kr på Bali... Men drick öl och drinkar! Vin kan man dricka hemma ;) Ölen som gäller är "Bintang" (betyder stjärna på Indonesiska) har en röd stjärna på etticketen. Billig, lätt lager som passar utmärkt i det varma klimatet.
    Är så avis på er som bokat resa....

Jag har aldrig varit i Thailand utan bara ätit maten i Sverige men min m2b är "expert" på Thaimat och han säger att den är starkare (!) än Indonesisk mat.

Svar på tråden Bröllopsresa till Bali..