• JL2b

Gravid under vigseln

Bebisverkstaden har börjat! Igår tog vi beslutet att nu ska det underbara arbetet med att bli föräldrar påbörjas! Detta innebär att jag då kan vara gravid under vårt bröllop den 29maj.
    Detta vet jag kan vara lite problematiskt så jag skulle vilja att ni kunde hjälpa mig med nackdelar som man måste ta itu med. Så som ring, svullna fötter, klänning och skor. Trötthet med mera.

Jag dricker inte annars och vill inte göra det under bröllopet heller så det ser jag inte som ett problem. Men jag funderar på ringen, man lär ju vara rätt svullen då och det känns tokigt att köpa en ring som kommer att vara för stor när väl graviditeten är över. Kan min m2b ge mig nått symnboliskt? Kanske knyta ett band kring min handled eller finger som bara symboliserar ringen? Eller ska man köpa en för stor ring och sedan förminska den efter hand?

Hoppas på många svar, för inte är jag väl själv om att gifta mig gravid? =)

• Svar på tråden Gravid under vigseln
  • JL2b

Gratulera! Hoppas att du inte har köpt en klänning än då nu när du måste göra lite extra plats för byst och mage.
    Och ja det är sant, ringen kan ju sitta på lillfingret =)

• JL2b

Har också kollat runt nu på empireklänningar, tycker de är riktigt läckra!

• JL2b

Hej, tack för alla svaren! Ja jag kommer att vara tok-stor då om det går vägen nu. Kommer att vara i vecka 36 då. Funderar på om det gör någon skillnad om man tar bröllopet den 1maj istället för den 29maj? Iofs blir det kallt att vara ute då, men då kan man vara inne istället kanske på nått fint ställe?

Nödproviant ska vi ha! Det har vi redan nu också iofs för trollet i mig kommer fram fort om jag blir hungrig!

• JL2b

091128; Jag har alltid drömt om ett bröllop utan egna barn *skratt* och då får jag göra en liten kompromiss och har bebben i magen istället. Jag vill kunna njuta av tiden med den lilla bebisen utan att behöva tänka på att jag ska gifta mig och förbereda för dop/namnfest också. Men jag förstår verkligen människor som tycker att man ska skjuta upp det.

Vet inte om jag har skrivit det tidigare men jag har en sjukdom som ligger lite på lur som gör att jag kan komma att få väldigt svårt att skaffa egna barn sen. Och min gynekolog sa att om vi vill ha barn ska vi börja tänka på om det inte är en bra tid nu. Annars hade vi väntat till efter bröllopet med att skaffa barn, men nu vågar vi inte vänta längre.

Tack ännu en gång för alla svar!

• JL2b

Hej allihopa igen, fick plus i fredags så om allting går bra så kommer jag stå brud som höggravid!

• JL2b

Tack allihopa!

svxrt skrev 2009-10-18 14:18:54 följande:
    härliga tider!Du ska se det går bra. Vi kommer vara i samma sits. Smäll-feta och överlyckliga tror jag
    Ja vi kommer att vara vackrast med vår fina kula! =)
Svar på tråden Gravid under vigseln