Inlägg från: Fairytales |Visa alla inlägg
  • Fairytales

Gravid under vigseln

Jag var gravid i vecka 26 när vi gifte oss förra året.

Vad gäller ringen beställde vi en i samma storlek som min förlovningsring och så var tanken att om jag inte fick på mig den skulle jag göra som KatjaB föreslår. På bröllopsdagen kunde jag dock fortfarande bära ring som vanligt så det blev inte något problem.

Jag hade inte någon konventionell brudklänning, utan en 1700-talsklänning med snörning både på fram- och baksidan (och under den en korsett med två snörningar), vilket gjorde den väldigt flexibel - och dessutom dolde gravidmagen helt för somliga.

Det som däremot var lite problematiskt var att jag var så fruktansvärt trött under bröllopsplanerandet att det tidvis bara kändes jobbigt och inte roligt. Jag tyckte att jag var medveten om att planerandet och fixandet skulle ta tid och kraft men blev ändå överraskad.

Jag skulle nog inte våga starta någon bebisverkstad riktigt än om bröllopet är planerat till slutet av maj - om det går bra kommer du att vara VÄLDIGT gravid då och på slutet kan man, om man har otur, få en del krämpor; man kan få foglossning, samla på sig mycket vätska. Och så är det ju inte alldeles ovanligt att bebisen dyker upp lite tidigare än planerat.

Men lycka till med både bebis och bröllop!

Svar på tråden Gravid under vigseln