• Mars2010

Luleåbrudar som skall gifta sig 20010

svxrt

Du skulle kunna göra småpajer, alltså i sådana små ugnsformar så alla får varsin paj. Skulle vara ganska lyxigt. plus lite sallad till.
    Vi har inte hunnit tänka på maten, men skönt att ha en farbror som har resturang så det blir förmodligen att beställa maten av han.

Har inget kort på klänningen tyvärr, kan ta ett om jag provar den framöver. Men lägg gärna ut en bild på din om du har en.

Jag kommer nog att ha lösögonfransar. Jag använder en mascara som heter 38 deegres. Finns i två varianetr och en av dem förlänger ögonfransarna lite. Den sitter hela dagen utan att svärta, du kan till och med gråta utan att den rinner :) (Behövs 38 gradigt vatten för att tvätta bort den.)

• Mars2010

svxrt
    Vi ska ha 3 trubadurer som spelar musik på festen. sen blir det väll lite cd också skulle jag tippa. du då?

Måste få fundera på mattips lite till....

Har oxå varit inne på att ha nån fläta, men bakåt. Ska du fixa håret själv eller?

Det har inte hänts så mycket mer i vår plannering. Längtar så tills vi får ut korten. Hittade dock en stämpel jag ska ha på framsidan i helgen. och den var alldeles gratis eftersom min brors sambo ägde en jag kunde låna :)

• Mars2010

Allima
    Mina tre trubadurer är arbetskompisar från skellefteå. Och jag tror inte de är så intresserade av att göra fler bröllopsspelningar i Luleå. Kolla blocket såg att det fanns trubadurer som annonserade där.

• Mars2010

svxrt

Hur gick det med klänningen fanns den inne? Har inte provat min igen men jag återkommer så fort jag har en bild. Vill inte prova klänningen så mycket innan bröllopet vill inte hinna bli less på den.

Jag ska oxå ha ett pärlhalsband, ska försöka få låna min mormors (som min kusin har ärvt) Har pärlor sydda på klänningen så jag tänkte att jag skulle matcha:)

Har tyvärr ingen syster som kan fixa smink och hår till mig. Sen har jag ingen kompis som jag vågar överlåta det till....vissa är duktiga men om man blir missnöjd är det bäst någon annan har gjort det.
    Om du vill sminka dig hos någon under dagen så tar kicks 450 för en hel timmes sminkning. Testade en ny mascaara i helgen, fiberwing heter den, finns på lindex vid kassan i luleå. Den var oxå bra något billigare än den jag tipsade om tidigare.

Det är ju bara drygt två månader kvar till din stora dag. Vad kul, du får inte sluta hänga här direkt efter. Då måste du berätta hur det gick:)

• Mars2010

svxrt:
    Vilken fin klänning:)
    Jag köpte en korsett på bröllopsbutiken i skellefteå. den håller in och upp lite. Tror jag kommer att byta om till något snyggare senare på kvällen :)

JO, dyrare BH:ar är skönare, rött under det lät konstigt. JAg kommer iallafall att ha vita underkläder. Men om klänningen är lite tunn kan det ju vara en bra ide att ha hudfärgat under.

Självklart skall jag lägga upp ett kort efter den stora dagen, jag är också väldigt nyfiken av mig.

Ska sminka mig på Kicks och sen skall jag göra håret på hairteam. Har du nån erfarenhet av dem?
    Har varit på en sminkrodgivning i Luleå på makeup store, de var duktiga :)

Tråkigt att du blivit arbetslös, för mig känns det som man inte hinner med något annat än jobb och träning.
    Ha en bra kväll

• Mars2010

svxrt

Idag skickas inbjudningarna ut :) blir roligt när alla får veta vad som är planerat :)

Jo vi ska gifta oss i Luleå, men vi bor i skellefteå. Anledningen att bröllopet blir i luleå är att min M2B kommer från luleå och att vi har bott där i fyra år tillsammans. flyttade från luleå till skellefteå för ca 1 år sedan.

Vi har bokat bröllopssviten på Quality hotell. Har inte bestämmt vad jag ska byta om till, men det blir väll något sexigt :)

Jo jag jobbar heltid, men när vi har fått barn kommer jag nog inte att jobba 100%. Får väll se hur det känns då.

Hur går det med planeringen, nu har ni ju bara 2 månader kvar...

• Mars2010

saga 2010.

Välommen hit.

Jag var oxå in på prensente och tyckte också att de var alldeles för dyra. Inte var de så trevliga heller.

Hairteam tar 1290 tror jag det var. fördelen med dem är att de inte ligger i en galleria och kan drför öppna redan runt 0800 för ens skull (egentligen öppnar de 09.00) Pratade med frisörsalongerna i Strand och de kunde tidigast öppna 09.30. Vet dock inte med Nikita om de kan öppna tidigare, men när jag frågade dem om pris tror jag de sa 1100 om jag inte mins fel.

Du får säga till om du hittar någon annan bra salong, jag bor i skellefteå så jag kan inte gå in och fråga så många.

Smink ska jag göra på kicks, det tar 450 kr för en timme och 650 för 1,5 timme. Tyckte att de verkade duktiga. makupstore skulle ha 1500 tror jag.

• Mars2010

Det är så mycket man ska hinna med den dagen, bra om man kan börja tidigt med håret.
    Har inte bestämmt vad jag ska göra med håret ännu. Vet inte vilken frisör det blir än, eftersom de inte hade gjort schemat för nästa år när jag var in. Men jag ska ringa dit nästa vecka och se vilka som jobbar. Men har aldrig klippt mig där så jag kan inte uttala mig om vem som är duktig.

Jo jag tyckte kicks verkade bra. ska gå dit dagen innan för en rådgivning och då ska de oxå noppa mina ögonbryn blir knallröd när jag gör det s jag vill inte göra det på bröllopsdagen.

• Mars2010

Jo, hairteam sa att det kunde bli dyrare om det tog lång tid. Men de räknade med 2 timmar i priset de gav och jag tror inte det kommer att ta längre tid än så för mig. Måste börja titta på hur jag vill ha det.

Jo jag sa att det var en bröllopsmakeup. de rekommenderade att ta den på 1,5 timme för då kan man gå dit 0,5 h nån dag innan och disskutera hur man vill att makeupen skall se ut.

Vi har gjort egna kort, blev supernöjd faktiskt de ser riktigt proffsiga ut :), ska lägga upp någon bild framöver så ni får se:) ( Beställde färdigvikna mörkblåa, fyrkantiga, kort från panduro)
    Antar att ni inte bestämmt er för hur ni ska göra.
    Kommer att bli roligt att höra hur folk reagerar, vi har inte berättat om bröllopet för så många.

• Mars2010

svxrt

Jo visst är det en rolig överraskning
    Barn finns med i planerna men inte i magen :) Längtar verkligen.
    Vet ni om det blir en tjej eller en kille?

Vi tänker vigas oss 1500 och sen kommer fetsen att börja 16.30. Tänkte att vi kommer väll en stund efter alla andra. Så välkommst skålen och förrätten blir väll runt 1700.

Vilka blommor blev det och vad kostar buketten?

Jag skulle ta maten tidigast 1600 om det är en bit mellan kyrkan och festplatsen.

Tårtan kommer vi ta från gammelstadens konditori, kan rekommendera dem de har jättegoda tårtor och är billiga. Vi känner ägaren så vi hoppas på att få tårtan i present :) (eller delar av priset iallafall)

Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010