• Mars2010

Luleåbrudar som skall gifta sig 20010

Har ni bestämmt er för vilka ring(ar) det blir?

• Mars2010

Vinter2009
    xtremebeauty lät som ett bra ställe, skall se om jag hittar dersas hemsida, om dom nu har en sådan.

• Mars2010

svxrt

Har du fått din klänning?
    Tack för tipset med floristen. Berätta sen hur det gick på tiden du bokade.

Vi har fåt så mycket positiv respons på inbjudningarna, känns så himla kul :)

• Mars2010

svxrt
    Vad svårt fråga. du kan väll börja med att presentera dig :) sen säga vem du fick nummret av och berätta att hon tyckte han var en så bra kock och därför vill du fråga om han vill/kan ställa upp och laga mat till en privat tillställning.

Lycka till med klänningen hoppas att den passar :)

• Mars2010
    svxrt skrev 2009-11-11 20:46:03 följande:
    mmm, jo får se om jag krafsar ihop modet att ringa. Han jobbar inte längre som kock men tar tydligen knäck vid sidan om sitt vanliga jobb och var visst villig göra det lite billigare (om du vet hur jag menar) vi har insett att 20.000 är tokigt mkt pengar och försöker febrilt spara in på allt som går...Vad har ni budgeterat?
    Det var en liten budget. Vi har budgeterat ca 45-50 tusen. Men då har vi ju ganska stor fest plus att ringen jag har tänkt köpa kostar 11 000. Men vi har ju spridit ut kostnaderna och kläderna är ju redan betalda. Tror vi kommer hamna något under budget :)

Ring kocken, du har ju inget att förlora på det.... Det värsta som kan hända är ju att han säger nej.
  • Mars2010
    svxrt skrev 2009-11-13 18:18:48 följande:
    Jo, jag vet att den är lite och vi hade klarat det utan att darra på manschetterna om jag fortfarande varit anställd. Men vi kommer bara bli 14 pers. Oj, vad är det för ring? Har du bild? Vi har med försökt sprida ut lite. Betalt halva klänningen. Du har rätt. Jag ringer han på söndag. Tack för peppningen behövdes verkligen
    Tror att du kommer få ett jättefint bröllop för den budgeten, är ju faktiskt inte hur dyrt det är som räknas ( man kan göra det väldigt vakert för en billig slant, krävs bara mer planering ). Vi försöker att ha ett ganska billigt bröllop, men det drog ändå iväg när vi la budgeten. Tror i slutändan vi lägger lika mycket per gäst.

Ska se om jag hittar en bild på ringen jag tänkt mig... återkommer med bild imorgon :)
  • Mars2010

svxrt

Jag som hoppats att jag skulle kunna få en fin bukett för 600, men kanske måste äkna mede 1000 jag oxå då. Lät ju som hon var duktig, vad heter hon tänkte om jag skulle boka samma person.

Vad spännande hoppas verkligen att klänningen passar. Hur gammal är din dotter som du har ?

Smart ide att ta grejer därofrån, hoppas bara att den är ledig.

Står lite still för oss i bröllposplanneringen oxå. Men ska föröka få min M2B att ringa ang maten i veckan. Hur gick samtalet med kocken för dig?

Vi ska se hockeyn ikväll :) Hejar på SAIK jag.

• Mars2010

svxrt

Hur gick provningen, jag är så nyfiken.

Jag har inte bestämmt mig vad jag skall ha över axlarna, tycker allt är så dyrt :( Kollar på ebay och då kan man få en fin jacka för ca 500 så jag får se om jag beställer där ifrån, evenuellt syr jag upp en bolero själv.

vi har ju två månader längre tid på oss än ni. Hur känns det då? ni som bara har drygt en månad kvar.

För oss händer inte så myckat i planeringen, står lite still. får ta itag i saker på allvar runt julen när min M2b är hemma. Men känns obehagligt lugnt, stressen infinner sig nog när vi närmar oss datumet.

• Mars2010

Har varit inne på resebyrån, ska få ett pris vad våran tänkta bröllopsresa skulle kunna kosta. Så spännande :) Längtar tills vi bokat och allt är klart

• Mars2010

svxrt

Har haft så mkt att göra på jobbet att jag inte orkat med datorn när jag kommit hem... me nu :)

Lite uppdateringar här oxå. Vi har fått erbjudande att få bröllopstårtan i present hur nice är inte det :) så nu ska vi träffa hon som äger gammelstansbageri och bestämma vad vi vill ha.

Tråkigt att höra om klänningen, men du blev nöjd iallafall eller? Vars har du fått jobb? vikariat?

Min sambo bor tillfälligt i gällivare, men han flyttar hem i januari/februari nånting :) längtar så mkt. Var där uppe i helgen är väldigt långt bort.

Själv ska jag in till guldsmeden och beställa min ring :)

Bröllopsresan blir nog route66, men inte helt bokat ännu.

Boleron blir nog vit, funderar eventuellt att beställa en som jag sett på ebay. ska fundera till imorgon och sen beställa :)

Sen har jag även fått alla papper till vigseln, känns bra att ha det avklarat.

• Mars2010

svxrt.

Grattis till jobbet.

Tråkigt det att inte kocken kan. Har lite dåliga erfarenheter av catering från Lottas. Men det var 2-3 är sedan vi tog maten där ifrån och jag hoppas att de bättrat sig. Blev förvånad eftersom lunchen där är så himmla god...men ni är ju ett betydligt midre sällskap än vi var. Kalaskulan har jag hört mycket bra om så de kan ju vara värt att kolla upp. Annars har jag mest beställt från OskarII men vet inte om de kör maten från boden för 14 pers. Har varit engagerad under tiden på univeritet och anordnat många middagar, därför jag har lite koll på vissa resturanger.

Jo det blir USA, men trippen är inte riktigt bestämmd. Vi velar fram och tillbax.

Köpte ringen idag, blir en ring i vitt guld 4 mm bred (samma modell som vigselringen) 2 rader med små diamanter i fadersfattning totalt 28 små diamanter. Så diamanterna täcker hela framsidan av ringen. Hoppas du förstår vad jag menar. Förlovningsringen är i rött guld 4mm helt slät.

Hur ska din ring se ut.

Jag jobbar som byggkonstruktör på en firma här i skellefteå. Ritar byggnader och mindre saker till industrin.

Vilken tur du har som får låna en bolero...

Ha en bra kväll

• Mars2010

svxrt

Vi har inte pratat om smaken på tårtan ännu, har inte hunnit så långt. Vi ska träffa hon som ska baka den efter jul och bestämma vad vi vill ha på tårtan och hur den skall se ut.

Vars tar ni tårtan ifrån?

Jag har jobbat där i 1,5 år ungefär....jag trivs bra med jobbet väldigt varierande.

Kan förstå att ni längtar tills barnet kommer... själv längtar jag oxå till att få barn :)

Maten lät god, vi ska träffa de som skall fixa våran mat efter jul och disskutera vad vi skall ha på då.

Har ni fått era ringar ? skulle gärna vilja se en bild på din om du har fått den.

Ni gifter er ju snart, känns det lungt eller har ni mkt kvar?

Längtar jätte mkt till våran stora dag.

• Mars2010

svxrt

Tiden bara springer iväg. Börjar oxå känna av att det närmar sig och vi har mkt kvar att stå i.

Tårtan lät gd och den bli säkert snygg. ser gärna en bild senare.

Jag har börjat drömma konstiga saker om bröllopet. Igår drömde jag att de gav mig fel ringar från butiken och de blev inte allas bra. En annan natt drömde jag att min M2B kom på att han var bög och ställde in bröllopet. Hjärnan kan verkligen spela en ett spratt.

• Mars2010

arcnix.

Vad kul med ännu en tjej som skall gifta sig i Luleå :)
    Jag gifter mig 6 mars, i hermelinsparken. Vi börjar känna av att det närmar sig den stora dagen.
    Jag bor i skellefteå, men min M2B är luleåbo i grunden och innan vi flyttade till skellefteå bodde vi tillsammans i Luleå.

Hur går planeringen för er då? köpt din klänning?

arcnix skrev 2009-12-17 18:52:29 följande:
    Hej svxrt!Vi gifter oss den 12 juni i Gammelstads kyrka (min hemkyrka) och festen blir på Kaptensgården. Hur långt har du hunnit i din planering? Tema på bröllopet? Bor du i Luleå med omnejd eller på annat håll i landet?
  • Mars2010

svxrt

Lägg gärna upp en bild på ringarna jag är nyfiken :)

God jul förresten.

Själv har jag fått en tidig julklapp min M2B har fått jobb i skellefteå. Så jäkla kul nu slipper vi vara särbos :)

• Mars2010

arcnix

Vi har inte varit så mycket ännu till luleå ännu. Men efter jul kommer det att bli mer resande uppöver. Kläderna är redan köpta. Har haft klänningen hängande länge :) nu är det bara någonting att ha ovanpå som saknas.

Blommor har jag inte kommit till ännu. Men ska höra vad svxrt tyckte om sin florist. var hon bra blir det nog hon. Håret ska jag förmodligen fixa på hairteam, du då?

Maten tar vi från min M2B farbror han äger en resturang så det var ett enkelt val. Tårtan köper vi från gammelstansbageri, eller rättare sagt så ska vi får den i bröllopspresent av de som äger stället :)

Vilken fotograf har ni valt? Hur stort bröllop ska ni ha?

Vi blir runt 60 pers skulle jag tippa. anmälningstiden går snart ut....

Ha en toppen jul imorgon.

• Mars2010

svxrt. Nu är det inte många dagar kvar. Har ni läget under kontroll eller?

Här är planeringen i full gång. Börjar kännas att det närmaar sig. Ska ta och beställa en bolero från ebay nu som jag har hittat. då blir det en sak mindre iallafall :)

Sen blir det att åka och köpa fyrverkerier som vi tänkte smälla på den stora dagen :)

• Mars2010

svxrt

vad kostade boleron på briarrose.
    var den vit eller ivory. den jag hittade på ebay var ivory och klänningen är vit, men jag tycker inte det gör så mycket. så jag tror jag beställer från ebay. Tråkigt att den du skulle låna inte passade. Men jag måste ju ha något eftersom vi ska viga oss ute...

Längtar efter massor med bilder.

Svar på tråden Luleåbrudar som skall gifta sig 20010