Inlägg från: PennyJenny |Visa alla inlägg
  • PennyJenny

En oväntad semester... med svärföräldrarna!

Moirie skrev 2009-10-02 10:14:30 följande:
    Annelajan: Jag hoppas på det du skriver om att det bara blir bättre för varje gång sånt här händer . Just idag känner jag bara för att ge BM ett ultimatum: vi firar jul eller nyår med dem, inte både och. Du bestämmer! Tror tyvärr att det inte är särskilt konstruktivt och att jag bara riskerar att sätta honom i en svår situation. Jag vill inte framstå som en total bitch inför hans föräldrar heller...
    Okej, utlimatum är ju sällan bra och jag förstår om du inte vill vara en bitch, men ska du verkligen offra det du hade sett fram emot bara för det? Prata med din man, och fråga om det inte går att lösa på något sätt. Han får väl ta på sig skulden inför sina föräldrar och säga att han inte hade tänkt på att det blev så länge och att han vill att ni ska ha lite tid ihop själva. Han behöver väl ändå inte lägga fram det som att du ställer krav. Jag hade blivit väldigt ledsen på maken om han hade gjort något sådant och sedan inte försökt att lösa det. Även om han inte tänkte sig för från början och inte menade att göra dig ledsen så får han väl försöka att lösa det, det är ju ändå hans föräldrar. Ibland ändras planer, så det ju, det får väl hans föräldrar ändå ta?
Svar på tråden En oväntad semester... med svärföräldrarna!