• kärahjärtanes

Bilder på fina egentillverkade inbjudningskort

Hej hej!
    Tänkte fixa inbjudningskorten själva och behöver lite inspiration, nån som vill dela med sig av sina egentillverkade inbjudnignskort?
    Gärna tios på text med.

• Svar på tråden Bilder på fina egentillverkade inbjudningskort
  • Hemlig2009

Våra finns också i mitt galleri, sida 2.

• CeKe

Kul att du gillade idén! Det är ett glitterlim som jag använt, finns i massor olika färger. Enda kruxet är att det tar lite tid att torka.. men fint blir det =) Du behöver dock dubbelhäftande tape eller liknande för att sätta fast det övre pappret, för glitterlimmet är inte tillräckligt för det =)

kärahjärtanes skrev 2009-10-02 17:15:40 följande:
    Jätte fina! Ska nog norpa iden med att rama in med glitter
  • Martinaa

Jag är ju lite förälskad i Fröken Strössels inbjudningskort!

• kärahjärtanes

Kommer bli jätte fint!
    Jag kommer nog ha rött i nån form på mina kort med, då det är alla hjärtansdag vi gifter oss på =)

wiicky skrev 2009-10-02 18:07:38 följande:
    Jag har lagt upp en prototyp av våra i galleriet. Namn på gästen i vitt och ett vinrött eller vitt organzaband knutet runt kortet ska dock vara med på framsidan på det färdiga kortet.
  • kärahjärtanes
    emelieochlinus skrev 2009-10-02 18:27:02 följande:
    bilder finns på mina hemmagjorda i mitt galleri. Fick många positiva kommentarer av gästerna.
    Dina va oxå jätte fina. Vart hittade du materialet?
  • kärahjärtanes
    Michis73 skrev 2009-10-03 01:27:19 följande:
    Mina hemmagjorda inbjudningskort kan du spana in på min bröllopsblogg..bilder finns även i mitt galleri...michellespassionbrollop.blogspot.com/2009/08/...
    ¨¨Oj oj oj cad du hade fixat =)
    Snyggt som attan allt i hopa, men det måste ha blivit dyrt?
  • Sara W

Våra inbjudningskort är gjorda på tjockt pärlemorskimrande papper. De är höga och smala (ca 1/3 avskuret på papprets höjd och resten är sedan vikt på mitten på bredden). Vårt monogram är embossat i vitskimrande färg i nedre högra hörnet. Ett olivgrönt sidenband och ett vitt organzaband är knutet längs vänstra sidan av kortet. Inuti kortet finns en transparent inlaga med inbjudningstexten på. Och på baksidan finns en embossad vit snöflinga. Har försökt ta kort på inbjudan, men de vita detaljerna syns inte alls på foto, men ser eleganta ut i verkligheten. Kul med pyssel!

• kärahjärtanes

Känner mej lite efter här,
    vi kommer gifta oss i februari och jag har ff inte ens en mall till inbjudnignarna och vissa av er som gifter er långt efter verkar ha allt klart =O ska man ha lite panik nu?

Svar på tråden Bilder på fina egentillverkade inbjudningskort