Har ingen tärna...=(
Självklart behöver man inte ha någon tärna! Det ska inte jag ha, men det är bara för att jag inte vill det. Jag tycker att det här med tärna och brudnäbbar och allt känns så amerikanskt och... mycket liksom. Jag vill bara att det ska vara jag och min blivande som går fram till altaret, känns helt rätt för mig. Dock ska jag ha min syster som sitter längst fram och sedan håller buketten under vigselakten osv. Men det är allt.
Men vill du verkligen ha en tärna så är det ju jättetrist att du inte känner att du har någon som är så pass nära. Men kan du inte be din syster att, som jag, bara ha henne längst fram i kyrkan/lokalen så att hon kan hålla buketten osv. Hon kanske inte behöver gå med i själva brudföljet om det är det hon inte vill. Sen kan hon ju vara med och hjälpa dig med andra "tärn-uppgifter" som att följa med till frissan, hjälpa till att klä på osv, men då i egenskap av syster och inte just tärna, så att du känner att du har någon med dig som hjälper och stöttar dig lite. Det kanske kan vara något, ett mellanting liksom.
Hoppas allt ordnar sig i alla fall!