• KatjaB

Är det ens möjligt?

Om ni har engångstallrikar mm, så blir det ju billigare, men att hyra hela kuvert med porslin för så många går nog iallafall på 1500-2000 kr, dock får ni det diskat då. Och då får ni ju även räkna in kostnad för stolar och bord.

Vi hyr en bygdegård med allt porslin, vaser, ljuslyktor o annat piff finns så vi behöver inte köpa/hyra en massa extra saker om vi inte vill. Den kostar 1200 kr och då har vi den över hela helgen. Tycker det är ett helt okej pris för när det är flera rum, toaletter, kök, scen, fin trädgård osv

Klart ni kan få till er fest för 25-30000 kr. Gör maten själva, annars drar det iväg, och ska ni ha midsommarmat så är den ju inte så dyr heller.
    Vi funderar på att köpa alkoholen på nätet och då ha skumpa (brudskålen) vitt och rött vin, öl, cider, grape longdrink och mojito. Dessa finns på burk så vi slipper ha nån som står och fixar med drinkar. köper baginbox och häller upp i karaffer på borden.
    Maten kommer vi antingen göra helt själva eller ha en kock som tar 250 kr i timmen för att laga maten, så vi betalar hans lön och råvarorna. Har inte fått prisförslag än, men det beror på vart det landar. I så fall blir det trerätters, annars buffé.
    min klänning köper jag från Kina, och om ni vill komma undan allra billigast så kan ni ju hyra m2b:s kläder, brukar inte kosta så mycket att hyra en kostym och skor.
    suitopia.se har kostymer från 2000 kr, där ska sambon köpa sin kostym.
    Istället för tjusig skjuts till och från festen kan ni kolla runt om någon har en snygg bil i bekantskapskretsen, lite burkar och nygifta-skylt funkar ju alldeles utmärkt.
    Du kan göra din egen bukett för 200 kr, genom att köpa 3-4 buntar med 10-packs rosor och binda ihop själv. Finns klipp på youtube på hur man gör.
    Och fotograf hade ni ju redan billgit så då spar ni där med

• KatjaB

kan tipsa om att willys har potatissallad på 10-liters hinkar. Du får be personalen om det då det står inne på lagret. Den är lite fattig i smaken, så med lite extra svartpeppar och salladslök i blev den godare.. men framförallt så kostar en sån hink 129 kr!

• KatjaB

min kusin köpte från tyskland, 80 gäster (varav 10-15 var barn)
    de lade ut 3000 på alkoholen, maten gick på 3-4000 sa hon (kallskuret) och tårtan på 2500 kr
    De hade mängder med öl och sånt kvar

• KatjaB

efter att ha kollat på de kort vi ville ha från calligraphen så tyckte jag det var rätt sjukt att få betala för kortet, för kuvertet, för trycket, för frakt o sen skulle jag betala extra för att de ska limma ihop det och sätta sidenband på, annars fick jag bara delar hem. Då kan jag ju lika gärna göra det själv.
    Så med papperskärare och kartongark från panduro och ett pärlemorsskimrande papper som vi skrev ut på samt sidenband och kuvert till. Blev jättefina och enkla att göra, för våra save the date-kort blev kostnaden 200 kr inkl. porto, och då harvi ändå kvar en del papper. Ska ta och göra likadana inbjudningar och festprogram sen.
    det är ju olika vad man prioriterar men när jag tittat på alla kostnader för de inbjudningar vi ville ha, så var inte det ett alternativ.
    Bild på resultatet finns i mitt galleri

• KatjaB

Tack än så länge blev det 33 st, så kanke det tillkommer någon sen. Festprogram blir ju fler dock.

Stjärnstopp skrev 2009-10-06 13:28:43 följande:
    dom va ju superfina! Nu kan jag tänka mig att göra själv! Men då måste det bli billigt lixom... hur många inbjudningar ska ni skicka ut?
Svar på tråden Är det ens möjligt?