Är det ens möjligt?
JA! Klart ni kan få en rolig bröllops/midsommarfest med den budgeten! Själv tycker jag att det oftast blir bäst när man använder det man har nära till hands, blir ju alldeles personligt då! Så här tänker jag:
Underhållning:
Kör på midsommartemat rakt igenom, klä och res en liten stång och ha dans runt den. Någon kanske kan spela små grodorna på gitarr eller nåt sånt? Jag vet inte om jag är ensam om detta men jag tycker att det är jätteroligt att klä stången, särskilt om man är många som hjälps åt. Barnen brukar älska det iaf. Ni kan sätta fast en flagga i toppen med era namn på så blir det en bröllopsstång!
Mat:
Räkna med att det är maten som kostar mest även om det är midsommarbuffé.
Blommor:
Vi brukar alltid smycka med björkgirlander till midsommar, billigt och vackert så det förslår! En brudbukett behöver inte kosta så mycket, men det tycker jag att man ska unna sig!
Kläder:
Tycker jag är en post man ska spara in på. En svart kostym kan man kanske låna av någon vän eller släkting om man inte vill investera i en sådan. Resten av bröllopsgästerna lär ju ha vanliga midsommarfestkläder.
Fina brudklänningar finns billigt både här på köp och sälj och ute i affärerna.
Smink och hår:
Om du inte kan göra det själv eller få hjälp av någon gratis så går det på minst 1000kr totalt.
Ringar:
Titan brukar väl inte vara så dyrt?
Fotograf:
Skippa heldagen och betala för ett porträtt om ni vill ha det. Kompisar och familj brukar ändå fotografera under dagen.