• Svanboet

Hur tänker och gör man när svartsjukan kommer krypande?

Jag tycker synd om dig samtidigt som jag förstår att du vill ha konkreta råd och tips. Inte för att strö salt i såren men jag vill ge dig bakgrunden till mitt svar först.

Jag vet hur det kan vara att vara den där personen som är den sociala och som väcker misstankar hos kollegorna. Jag kan inte berätta hur vi gjorde direkt för det kom av sig själv men vi hade också en jobbig period och jag fick och sökte närhet och trygghet hos en annan person. Inget blev av det hela när jag slutade på det jobbet men det här hjälper ju knappats dig.

Om du orkar och hinner, försök ordna med en kväll för er två och jag tycker definitivt att man kan prata om saken. Inte som en klagan utan som en observation. Laga lite god mat tillsammans en kväll, köp hem lite blommor till honom och försök att se till att ni somnar tillsammans om det går. Berätta för honom att du upplever att du har haft lite lite tid för varandra och att du nu vill gör nått åt saken. Om du tar klivet och bjuder in och han drar sig tillbaka, då skulle jag känna mig oönksad.

• Svanboet

Ojojoj... ge INTE igen - det är helt fel väg att gå! Inte för att jag pratar av egen erfarenhet men det sättet kan inte föra er närmare varandra, bara längre isär.

Som jag uppfattade dig innan i tråden så handlade det väl egentligen inte om ett sms som hamnat snett utan att du upplever att ni glider isär något och glöämmer varandra i vardagen. Då är det väl det problemet som behöver åtgärdas och inte ett sms som gått snett, eller?

Svar på tråden Hur tänker och gör man när svartsjukan kommer krypande?