• Boomtown

Fick höra idag att vårt bröllop var fult, äckligt och tråkigt

Fy fan!

En kompis ringde idag och sa att mitt barn (9 år) hade sagt mycket högt och tydligt i matsalen att vårt bröllop var fult, äckligt och tråkigt. Så det var tur att hon inte tog sig tid att komma. Hon hade frågat ut henne.

Sanningen är att min kompis var inte ens bjuden, det var bara de närmaste. Min tös hade sagt att hon inte gillade tårtan och att det var tråkigt att lyssna på tanten (VF) . Fy fan vad less man blir. Så jävla taskig. Min tös började att gråta när hon fick höra vad min "kompis" hade vräkt ur sig. Hon stod ju bredvid och lyssnade. Vad har hon för problem, vuxna människa! Det är meningen att jag ska dit på tjejmiddag nu i kväll och ta med mig bilder från bröllopet och visa. Känner inte alls för det. Varför kan jag inte vara lite mera kaxig? Jag kommer att ha en klump i halsen och tårar i ögonen.

• Svar på tråden Fick höra idag att vårt bröllop var fult, äckligt och tråkigt
  • kikel

Din kompis låter som om hon är avensjuk eller något. Hur kan en vuxen människa bete sig. Man blir förvånad ganske ofta på människor tyvärr. Hoppas du och din dotter snart mår bätre!

• Superskrutt

jag förstår faktiskt inte, men var det din kompis eller din dotter som hade sagt dem här sakerna?

• Boomtown

Tack!

Ja visst måste hon vara avundsjuk. Hennes liv är ju inte toppen precis. Men måste hon kasta ur sig sånt. Jag vet inte vad jag ska svara henne ikväll om hon drar igång med det igen. Hon tyckte att det var kul uppenbarligen.

• Boomtown
    Superskrutt skrev 2009-10-06 17:28:04 följande:
    jag förstår faktiskt inte, men var det din kompis eller din dotter som hade sagt dem här sakerna?
    Oj då, lite veligt skrivet kanske, sorry.

Min dotter sa att tårtan inte var god och att VF var tråkig till min kompis. Då vrängde min kompis till det att allt var jättetråkigt, fult och äckligt. Överdrev min dotters ord. Sa att hon hade sagt det till alla. Min dotter är dock ganska lågmäld och hon uttrycker sig inte så. Och om hon hade gjort det, vadå taskigt att kasta det i ansiktet på mig. Och säga att det var verkligen tur att jag inte kom.
  • Superskrutt

konstig kompis....tror på avundsjuka jag med...

• kikel

Vad tror du att din kompis säger om du talar om för henne hur du känner?

• Ex animo

URSH!!!!!

Inte för att på nått sett göra skaen värre......men det där är ingen vän!!! Tro mig, vet precis hur det känns =(
    Har själv bearbetat en "väns" beteende (hon blev inte bjuden på bröllopet pga man inta kan bjuda alla)tog 4 månader innan hon ens svarade på mina samtal och tycker fortfarande att hon inte gjort nått fel. Även hon baktalade mig och vårt bröllop och vi har inte ens gift oss än.

Nä....tror nog att du gör bäst i att lägga er vänskap bakom dig och fortsätta livet med riktiga vänner. Självklart ska du berättta för henne hur du känner om det hjälper dig att gå vidare.

Känner med dig och önskar dig all lycka! Dessutom är jag helt övertygad om att ert bröllop var magiskt!

*Kram*

• nni

Fy f'n. Överhuvudtaget, vad din dotter än sagt, är det dålig stil av din vuxna kompis att vräka ur sig detta! Så onödigt, vart ville hon komma?! Håll huvudet högt (kan själv vara duktig på att bara försöka rycka på axlarna vissa gånger, men ibland måste man göra annorlunda). Jag tycker du ska säga till henne, om ni ska fortsätta umgås. Men det e upp till dig!
    Hoppas det löser sig nu. Och hon e säkert bara avundsjuk, har märkt att det finns gott om sånna själv, speciellt runt bröllopet...tyvärr.

• nni

Har sett dina bilder, o ditt bröllop var otroligt vackert! Inget annat...vart din kompis än ville komma. Bara så du vet

• Boomtown

Tack snälla ni allihop för ert stöd!!

Om jag säger som jag känner det, att det var totalt onödigt av henne att kläcka ur sig så säger hon bara att jag är överkänslig eller att det är min dotters fel eftersom det var hon som sa det (Fast hon överdrev hennes ord). Hon är proffs på att ta sig ur krångliga situationer för hon har talets gåva. Jag har försökt att bli av med henne i flera år men hon är som en tistel som hänger sig fast.

Svar på tråden Fick höra idag att vårt bröllop var fult, äckligt och tråkigt