Inlägg från: Boomtown |Visa alla inlägg
  • Boomtown

Fick höra idag att vårt bröllop var fult, äckligt och tråkigt

Fy fan!

En kompis ringde idag och sa att mitt barn (9 år) hade sagt mycket högt och tydligt i matsalen att vårt bröllop var fult, äckligt och tråkigt. Så det var tur att hon inte tog sig tid att komma. Hon hade frågat ut henne.

Sanningen är att min kompis var inte ens bjuden, det var bara de närmaste. Min tös hade sagt att hon inte gillade tårtan och att det var tråkigt att lyssna på tanten (VF) . Fy fan vad less man blir. Så jävla taskig. Min tös började att gråta när hon fick höra vad min "kompis" hade vräkt ur sig. Hon stod ju bredvid och lyssnade. Vad har hon för problem, vuxna människa! Det är meningen att jag ska dit på tjejmiddag nu i kväll och ta med mig bilder från bröllopet och visa. Känner inte alls för det. Varför kan jag inte vara lite mera kaxig? Jag kommer att ha en klump i halsen och tårar i ögonen.

• Svar på tråden Fick höra idag att vårt bröllop var fult, äckligt och tråkigt
  • Boomtown

Tack!

Ja visst måste hon vara avundsjuk. Hennes liv är ju inte toppen precis. Men måste hon kasta ur sig sånt. Jag vet inte vad jag ska svara henne ikväll om hon drar igång med det igen. Hon tyckte att det var kul uppenbarligen.

• Boomtown
    Superskrutt skrev 2009-10-06 17:28:04 följande:
    jag förstår faktiskt inte, men var det din kompis eller din dotter som hade sagt dem här sakerna?
    Oj då, lite veligt skrivet kanske, sorry.

Min dotter sa att tårtan inte var god och att VF var tråkig till min kompis. Då vrängde min kompis till det att allt var jättetråkigt, fult och äckligt. Överdrev min dotters ord. Sa att hon hade sagt det till alla. Min dotter är dock ganska lågmäld och hon uttrycker sig inte så. Och om hon hade gjort det, vadå taskigt att kasta det i ansiktet på mig. Och säga att det var verkligen tur att jag inte kom.
  • Boomtown

Tack snälla ni allihop för ert stöd!!

Om jag säger som jag känner det, att det var totalt onödigt av henne att kläcka ur sig så säger hon bara att jag är överkänslig eller att det är min dotters fel eftersom det var hon som sa det (Fast hon överdrev hennes ord). Hon är proffs på att ta sig ur krångliga situationer för hon har talets gåva. Jag har försökt att bli av med henne i flera år men hon är som en tistel som hänger sig fast.

• Boomtown

Och ja, vårt bröllop var magiskt, romantiskt och supermysigt!! Utan henne. Gud vad glad jag är nu att hon inte var bjuden. Vårt bröllop blev bättre än vad jag kunde drömma om.

• Boomtown
    MKAB skrev 2009-10-06 18:49:14 följande:
    säg så här om hon vräker ur sig nåt:men vilken tur att du e var bjuden eftersom bröllopet ändå var så misslyckat(o så ska du le samtidigt)
    Hahaha mitt i prick. Det SKA jag säga. Tack för tipset.

Det tråkiga är ju att dottern blev väldigt sårad och ledsen över det här. Hon ville ju inte att det skulle bli så här uppförstorat. Barn kan ju säga saker lite tanklöst ibland. Men inför henne säger jag att det INTE är hennes fel, utan kompisen. Och att detta är glömt.
  • Boomtown
    laris skrev 2009-10-06 18:53:44 följande:
    Verkar ha varit ett vackert bröllop! Jättefina bilder! Nu tycker jag att du ska ta dig dit med högt huvud och vara en stolt nybliven fru!!
    Japp, nu ska den nyblivna LYCKLIGA frun gå dit med näsan i vädret
    Så får vi se om hon kläcker något mer.
Svar på tråden Fick höra idag att vårt bröllop var fult, äckligt och tråkigt