• Boomtown

Fick höra idag att vårt bröllop var fult, äckligt och tråkigt

Fy fan!

En kompis ringde idag och sa att mitt barn (9 år) hade sagt mycket högt och tydligt i matsalen att vårt bröllop var fult, äckligt och tråkigt. Så det var tur att hon inte tog sig tid att komma. Hon hade frågat ut henne.

Sanningen är att min kompis var inte ens bjuden, det var bara de närmaste. Min tös hade sagt att hon inte gillade tårtan och att det var tråkigt att lyssna på tanten (VF) . Fy fan vad less man blir. Så jävla taskig. Min tös började att gråta när hon fick höra vad min "kompis" hade vräkt ur sig. Hon stod ju bredvid och lyssnade. Vad har hon för problem, vuxna människa! Det är meningen att jag ska dit på tjejmiddag nu i kväll och ta med mig bilder från bröllopet och visa. Känner inte alls för det. Varför kan jag inte vara lite mera kaxig? Jag kommer att ha en klump i halsen och tårar i ögonen.

• Svar på tråden Fick höra idag att vårt bröllop var fult, äckligt och tråkigt
  • Boomtown

Och ja, vårt bröllop var magiskt, romantiskt och supermysigt!! Utan henne. Gud vad glad jag är nu att hon inte var bjuden. Vårt bröllop blev bättre än vad jag kunde drömma om.

• Carstef2010

Åhh vad tråkigt att höra något sånt från en "kompis". Jag tror oxå bara att hon är avundsjuk. Tycker att det är fruktansvärt dåligt av henne att uttala sig då hon inte ens var med på bröllopet. Att sen överdriva det som ett barn berättar är ännu sämre!! Jag kikade in i ditt galleri och ert bröllop såg helt fantastiskt ut, Urfina biler! Stå på dig!

• nni
    Boomtown skrev 2009-10-06 18:06:28 följande:
    Och ja, vårt bröllop var magiskt, romantiskt och supermysigt!! Utan henne. Gud vad glad jag är nu att hon inte var bjuden. Vårt bröllop blev bättre än vad jag kunde drömma om.
    Precis! Det e det viktiga!
  • MKAB

säg så här om hon vräker ur sig nåt:
    men vilken tur att du e var bjuden eftersom bröllopet ändå var så misslyckat(o så ska du le samtidigt)

• laris

Verkar ha varit ett vackert bröllop! Jättefina bilder! Nu tycker jag att du ska ta dig dit med högt huvud och vara en stolt nybliven fru!!

• Boomtown
    MKAB skrev 2009-10-06 18:49:14 följande:
    säg så här om hon vräker ur sig nåt:men vilken tur att du e var bjuden eftersom bröllopet ändå var så misslyckat(o så ska du le samtidigt)
    Hahaha mitt i prick. Det SKA jag säga. Tack för tipset.

Det tråkiga är ju att dottern blev väldigt sårad och ledsen över det här. Hon ville ju inte att det skulle bli så här uppförstorat. Barn kan ju säga saker lite tanklöst ibland. Men inför henne säger jag att det INTE är hennes fel, utan kompisen. Och att detta är glömt.
  • Boomtown
    laris skrev 2009-10-06 18:53:44 följande:
    Verkar ha varit ett vackert bröllop! Jättefina bilder! Nu tycker jag att du ska ta dig dit med högt huvud och vara en stolt nybliven fru!!
    Japp, nu ska den nyblivna LYCKLIGA frun gå dit med näsan i vädret
    Så får vi se om hon kläcker något mer.
  • Katarina Michael

Man slutar aldrig förvånads över vissa människor...

Vuxna personer som beter sig om 5 år...
    Vuxna människor som inte unnar andra lycka.
    Vuxna människor som bara tänker på sig själva...

Förstår dig, blev själv sviken av en (fd)vän idag, löjlig anledning o säga upp en 10 åring vänskap, men jag inser problemet ligger hos henne och inte hos mig!

Som i ditt fall, din vän är bara ävensjuk, och sur för hon inte blev bjuden...synd om din dotter som hämnade imellan!

• KatjaB

ge igen med samma mynt, säg "och vilken tur att du inte tog dig tid att komma, när du inte ens var bjuden", haha

• Katarina Michael
    KatjaB skrev 2009-10-06 19:26:25 följande:
    ge igen med samma mynt, säg "och vilken tur att du inte tog dig tid att komma, när du inte ens var bjuden", haha
    Haha klockrent svar!
  • KatjaB

Katarina Michael skrev 2009-10-06 19:47:00 följande:

Haha klockrent svar!
    ja, men det bästa är ju att ge en känga tillbaka, känns ju oftast bättre för en själv att ha svar på tal
  • Bustroll

Vad elakt av henne! Jag skulle bli jättebesviken och ledsen. Jag tycker att du ska ta med bilderna och vara stolt över dem och gillar hon det inte så är det hennes problem. De andra tjejerna vill säkert se fotona. Och vilken tur att hon inte var bjuden som sagt...

• wiicky

Vad tråkigt med människor som säger sånt. Jag menar, barn säger ju sånt de tycker och jag kan tänka mig att VF kan vara tråkigt att lyssna på när man är liten. Tur att du inte bjöd din "vän". Hon är uppenbarligen inte värt att dela er stora dag.

• rosa lavendel

Vilka barn tycker inte att VF är tråkiga att lyssna på? Inte speciellt konstigt att inte gilla tårta heller. Stackars din dotter. Även jag som vuxen håller faktiskt med henne...

• Chrisse och Jonas

Håller med de andra.. ta med dig dina vackra bilder och visa vilket underbart bröllop ni hade.. skulle hon säja något så bit ifrån. Hon är ju bara avundsjuk och hade väl lite skade glädje när hon fick höra nåt negativt.. fast det kom från ett barn..hon hade ju knappast tyckt VF var tråkig och hade säkert älskat tårtan. Tur ni inte bjöd henne.. gå nu och gläns..hihi

• Red Scarlet

Fy vilken tråkig "kompis"! Barn är barn och de ska väl få säga vad de vill om varesig tårta eller att det var långtråkigt utan att vuxna ska lägga värderingar i det. Det låter absolut som om personen i fråga är avundsjuk och vill trycka ner dig lite.

Jag hade också vissa åsikter om vår egen vigselförrättare och det var säkerligen så att vår bröllopsmat inte föll alla gäster i smaken, men jag har inte hört ett enda ont ord om det själv. Det kallas att folk är väluppfostrade. Men jag förstår dig och skulle också känna mig ledsen och inte ha någon större lust att visa upp fotona ifall någon sa så där. Men kom ihåg att hon var faktiskt INTE DÄR, så håll istället huvudet högt och stå för din dag och era val. Skulle någon säga åt mig att vårt bröllop var äckligt och fult skulle jag bara skaka på huvudet, jag anser att vi har bland de finaste bröllopsfotona jag någonsin sett och att alla gästerna var jättenöjda. DET är det enda som spelar någon roll.

Era bröllopsfoton är superfina och jag är övertygad om att ni hade en underbar dag!

Svar på tråden Fick höra idag att vårt bröllop var fult, äckligt och tråkigt