Inlägg från: Bellastar |Visa alla inlägg
  • Bellastar

Sökes, fler Ölandsbrudar

Här finns en till! Vi har tänkt gifta oss i resmo kyrka! Men vi leter fortfarande efter festlokal! Någon som har tips??? Lite desperat!

• Bellastar

Ja jag såg att det är till salu nu. Ring och kolla med nuvarande ägaren vad dom tror och om dom kan rekomendera hur ni ska göra.
    Jag vill ha en lokal som vi kan hyra in cateringfirma och så vi kan ta in alkohol i. Tanken är att vi ska gifta oss i februari men det har kommit så mycket emmelan att vi inte har hunnit med att leta lokal tyvärr. Men jag ska kolla upp dina tips!

• Bellastar

Vi gifter oss i resmo kyrka 27 februari. Den är så mysig!
    Jag kan verkligen rekommendera en duktig frisör, Camilla på din frisör är super på uppsättningar! Där jobbar dessutom en tjej som bara håller på med smink. Dom gör jättefina jobb!
    Jag flyttade till öland för 2 år sedan men har inte jätte koll på ön ännu!

Måste också kolla detta med fotograf, men vad är ett rimligt pris? Vi ska bara ta kort sen har vi en vän till familjen som kommer fota under festen.

• Bellastar

Glömde....någon som vet någon som är bra på att sjunga? Vi har tänkt att ha lite rockigare ballader i kyrkan.

• Bellastar

Hej alla glada ölandsbrudar!
    Nu börjar jag känna av lite bröllopsstress! Tiden går ju så fört att snart är det jul sen vips så är det 27 feb!
    Har mycket att ta tag i nu! Tror jag behöver tips på allt nu;) känner mig helförvirrad!
    Till Emilia79, salongen heter din frisör och ligger inne i kalmar på norra långgatan. Dom är lite halvgalna men supersnälla och duktiga!

• Bellastar

Vi kommer också att ha buffé! Känns bra eftersom då kan alla hitta något som man tycker om och alla kan äta så mycket dom vill+prisvärt!
    Hur mycket dricka räknar ni med per person?

Vad ska ni ha för bordsdekorationer? Jag får inte till det riktigt där...

Jag vill helst hitta en kille som sjunger, får nog ringa och kolla med kyrkan och se om dom har något tips.

• Bellastar

Är det någon som har bokat någon fotograf än? Vet att vi skrev lite om det förut... Jag måste verkligen ta tag i det!
    Och så tårtan! Färjestadens hembageri brukar ha goda saker men så finns det många bra i kalmar. Danska winerbageriet har mycket smarrigt t ex. Sen har min bror en kompis som har ett bageri i oskarshamn så funderar på om jag ska kolla där. För en tårtan borde väl klara en timma i bilen?
    Ang musik på festen så är vår tanke åxå att vi kör något liveband till en början och sen kör låtar från bärbar dator.
    Är det många som tänker ha buss till gästerna? Vi har inte tänkt det...

Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar