• cbbride

Sökes, fler Ölandsbrudar

Finns det fler härute som gifter sig på Öland? Vore kul att utbyta idéer och tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-08 20:42
    *puff*

• Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar
  • cbbride

Någon mer måste väl ändå ha valt Öland

• gumzan

ja JAG!!!!!

Bo pensionat i Vickleby 12 juni 2010

• Bellastar

Här finns en till! Vi har tänkt gifta oss i resmo kyrka! Men vi leter fortfarande efter festlokal! Någon som har tips??? Lite desperat!

• gumzan

Suck! idag i tidningen står det att Bo pensionat har gått i Konkurs.... vågar man lita på ifall de säger att de ska öppna upp igen eller ska man ta något annat ställe? Hur hade ni gjort?

Bellastar: Vilken typ av festlokal?, bygdegård, resturang?
    Ska de vara nära Resmo?

• Bellastar

Ja jag såg att det är till salu nu. Ring och kolla med nuvarande ägaren vad dom tror och om dom kan rekomendera hur ni ska göra.
    Jag vill ha en lokal som vi kan hyra in cateringfirma och så vi kan ta in alkohol i. Tanken är att vi ska gifta oss i februari men det har kommit så mycket emmelan att vi inte har hunnit med att leta lokal tyvärr. Men jag ska kolla upp dina tips!

• cbbride

Åh vad roligt att vi är flera!
    Själva ska vi gifta oss i Torslunda kyrka och ha festen på Eksgården. Känns toppen!
    Läste också om Bo Pensionat, ring och hör med dem! Annars kan jag verkligen rekommendera Eksgården.
    Hur många av er har hunnit boka fotograf, musik etc? Tar gärna emot tips!

• gumzan

Jag har ringt ingen som svarar.

• gumzan

Jag komfimerade mig i Torslunda kyrka, den är vacker Eksgården har jag inte kollat in. Grejen är den att vi ska inte gifta oss i kyrkan för min M2B vill inte det. Så vi måste ha en plats för vigsel oxå.

• Moon River

Jag hoppar också in i tråden, ska gifta mig i Borgholms Slottsruin i maj . Vi har valt att ha både vigsel och fest där eftersom min m2b inte heller vill gifta sig i en kyrka.

• gumzan

Idag ringde vi till konkurs förvaltaren, de sa att det skulle vara klart med ny köpare i slutet av November, det var tydligen tre bröllop inbokade. Hon ska framföra bokningarna till de nya ägarna så får de väl avgöra om de vill ta kontakt med oss.

Idag skulle jag ringa till Stuvenäs och kolla om vi kunde ha det där, men då var nummret inte i bruk?! Börjar tro att ödet inte vill att vi ska gifta oss ;) känns lite skumt när det blir så.
    Hur eller hur jag fick maila dem, hoppas man får svar snart..

Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar