• cbbride

Sökes, fler Ölandsbrudar

Finns det fler härute som gifter sig på Öland? Vore kul att utbyta idéer och tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-08 20:42
    *puff*

• Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar
  • AnKen

Färjestadens hembageri gör jättegoda tårtor, jag tänkte göra min egen själv, dock med lite hjälp av min svägerska och mor!

När det gäller fotograf så har vi bokat Ölandsfotografen tror han heter Yngve Rådstedt...han ska ha fina bilder och konstar tydligen inte en halv förmögenhet!

• gumzan
    AnKen skrev 2009-11-09 10:14:31 följande:
    Vi har varit i kontakt med förvaltaren nu och det verkar som att allt kommer att lösa sig. Tycker det skulle vara konstigt om en ny ägare inte skulle vilja ha kvar de bokningar som redan finns!?Vi får verkligen hoppas att det löser sig så vi båda får det bröllop vi drömmer om!
    Vet du vilka som kommer att ta över? eller sa hon bara att det fanns en köpare som var positiv till bröllopsbokningarna?

det jag menade med om de nya ägarna ville ha kvar bokningarna var att man inte vet vad de skall använda pensionatet till, om nån har nån helt annan plan som kursgård eller likande ;)
  • AnKen
    gumzan skrev 2009-11-12 20:33:52 följande:
    Vet du vilka som kommer att ta över? eller sa hon bara att det fanns en köpare som var positiv till bröllopsbokningarna?det jag menade med om de nya ägarna ville ha kvar bokningarna var att man inte vet vad de skall använda pensionatet till, om nån har nån helt annan plan som kursgård eller likande ;)
    Vi vet inget än tyvärr...min kära mor ska åka till Vickleby nästa vecka och nysta lite. Vi känner många i byn som har bra koll så någon borde ju veta något. Med tanke på att pensionatet har funnits så länge så tror jag inte att risken att de använder det till annat är så stor. Kursgård har de ju redan då det i alla fall tidigare funnits ett samarbete med Capellagården, denna kursgård ligger en liten bit ifrån huvudbyggnaden. Vi har haft starka kopplingar till byn i nästan 20 år och vi men även permanenta boende skulle bli MYCKET förvånade om pensionatet inte drivs vidare som det. Om inte annat så borde de vara positiva till att ha bröllop där, det är ju ett ultimat tillfälle att tjäna pengar.

Vi är mer oroade för priserna nu när vi hade det i stort sätt klart med de förra ägarna :S
    Det är ju tur att det är ett tag kvar till bröllopet annars hade paniken varit ett faktum!
  • gumzan

Okej, ni kanske fick lite andra priser än oss andra dödliga hihi men så är det ju. Det jag kan känna med de nya ägarna är ju oxå hur de driver det, jag har själv jobbar inom restuarang, Guntorps Herrgård om du vet vart de ligger, så kalla mig kräsen men jag vill att de som har hand om mitt bröllop vet vad de gör så att säga. Vi kommer definitivt vilja proväta vår bröllops meny innan.
    Som plan B har vi bokat stuvenäs gästgiveri, där behöver man inte oroa sig för något känns det som, De vet vad de gör och lagar underbar mat.

Men jag tycker att Bo pensionat har en skön stil och det blir lite med personligt med ett bröllop där än på stuvenäs. Och för eran del så är det ju underbart att ha det där när ni har anknytning dit.

• AnKen

Tror inte vi fått andra priser än er andra, det jag menade var att det kanske blir andra priser med de nya ägarna.

Vet mycket väl var Guntorps ligger, har varit där och ätit en gång i tiden. Det är ett väldigt fint ställe och jag förstår om du är kräsen med maten då :)

Ligger inte stuvenäs en bra bit bort eller tänker jag på något annat stuvenäs?

• gumzan
    AnKen skrev 2009-11-17 09:43:35 följande:
    Tror inte vi fått andra priser än er andra, det jag menade var att det kanske blir andra priser med de nya ägarna.Vet mycket väl var Guntorps ligger, har varit där och ätit en gång i tiden. Det är ett väldigt fint ställe och jag förstår om du är kräsen med maten då :)Ligger inte stuvenäs en bra bit bort eller tänker jag på något annat stuvenäs?
    Stuvenäs ligger i Halltorp innan Torsås. Så det är inte så längt ändå tycker vi iallafall.
  • emelia79

Hur går det för er andra? Vi var nere på Öland förra veckan och då bokade jag Camilla på Din frisör i Kalmar för att göra min frisyr. Kändes väldigt bra och jag tror jag är i trygga händer.

sedan hade vi en visning på Mörby vandrarhem där festen ska hållas och alla ska bo. Första intrycket var inget vidare men sedan visade det sig att de ska renovera hela vandrarhemmet i vår. Det kommer fortfarande att vara enkelt men nyrenoverat och fräscht. Känns verkligen hur bra som helst och Per och Jenny som ska driva det är hur hjälpsamma som helst.

Det här kommer bli en bra dag!

• 27aug2010

Hej allihopa!
    Här kommer ett tillskott till gänget! Jag och min fästman gifter oss fredagen den 27/8 på Borgholms slott! Vi var ute lite sent och fick därför boka en fredag, vi är fortfarande lite fundersamma.. Vi vill ju helst ha en lördag.. Vad tycker ni?

• Moon River
    27aug2010 skrev 2009-12-04 23:09:45 följande:
    Hej allihopa!Här kommer ett tillskott till gänget! Jag och min fästman gifter oss fredagen den 27/8 på Borgholms slott! Vi var ute lite sent och fick därför boka en fredag, vi är fortfarande lite fundersamma.. Vi vill ju helst ha en lördag.. Vad tycker ni?
    Vad kul med en till som ska gifta sig på slottet .
    Det är ju tyvärr lååånga väntetider för att få en lördag. Ska ni gifta er i Jungfrutornet?
  • 27aug2010

Ja..jag vet.. Men det börjar kännas mer och mer ok! Hellre en fredag än en söndag! Vi har helt bestämt oss för att hålla festen på slottet men är nu inne på att vi ändå ska gifta oss i en kyrka.. Har funderingar på Källa gamla kyrka! Som du märker så är det ett himla velande, men vi har precis bestämt oss..

• sofiab

Hej allihopa! Ska försöka skapa liv i denna tråd igen. Vi ska också ha vår fest på slottet, den 25 sept. Är så intresserad av att höra hur ni andra (eftersom det är galet uppbokat där måste det ju finnas massor av slotts-brudar här ) ska göra. Var ska ni vara för drink resp middag, hur gör ni med mat, servis, transport etc. Bor även jag i Sthlm och behöver lite tips på bra lokala leverantörer. Vi kommer att vara ca 100 pers och ska gifta oss i ngn av kyrkorna i närheten, har inte riktigt bestämt. Några förslag? Tittat på Löts och Gärdslösa tex. Tacksam för tips!!

Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar