• cbbride

Sökes, fler Ölandsbrudar

Finns det fler härute som gifter sig på Öland? Vore kul att utbyta idéer och tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-08 20:42
    *puff*

• Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar
  • gumzan

Appropå fotografer, jag bokade Wallanders idag. Hon är gammal i gamet och har hyfsade priser om man jämför med "nykomlingarna" i stan.

• cbbride

Jag håller verkligen tummarna att det löser sig med Bo P. Vill åter rekommendera Eksgården också, med ett tillägg att deras hemsida inte alls är bra. Man måste se det live. Och jag kan absolut se en vigsel möjlig där också, alternativt i Sandby nere vid havet

Gällande fotograf har jag kollat lite på Olof Elm. Har inte pratat med honom än men bilderna ser vackra ut.
    Någon som har mer tips. Jag bor i Stockholm till vardags så alla tips på fotograf, frisör, sång, band mm är såå välkommet!

• Moon River
    cbbride skrev 2009-10-17 15:22:39 följande:
    Gällande fotograf har jag kollat lite på Olof Elm. Har inte pratat med honom än men bilderna ser vackra ut.Någon som har mer tips. Jag bor i Stockholm till vardags så alla tips på fotograf, frisör, sång, band mm är såå välkommet!
    Vi kollade också med Olof Elm, men jag tyckte att det var lite för dyrt. Betalar gärna för en riktigt bra fotograf men den jag har bokat tar minst lika fina bilder, är inte riktigt lika dyr+att hon har fotat för oss i flera år nu.
    Jag ska göra håret i en salong i Borgholm (frisoren.com är hemsidan), men sminket gör jag själv eftersom jag är utbildad inom det.
  • gumzan

Olof Elm tar vackra blider men han skulle ha 14.000 eller vad det var, så stor budget har inte vi iallafall :)

• cbbride

Nej det lät faktiskt lite mycket! Vi skulle egentligen vilja ha både foton och video från bröllopet. Men fotona är såklart viktigast. Moon River vad heter er fotograf?
    Jag har en frisör inne i Kalmar som jag tror jag ska använda och som kan komma över till Öland den dan. Vän till familjen så det blir enkelt.
    Sång i kyrkan är mer eller mindre bestämt men jag letar fortfarande efter ett duktigt band till själva festen. Vill gärna ha levande musik, åtminstone i början. Tips någon?

Hur är det med er andra här på tråden, bor ni på Öland/i kalmar? Jag har bott i Kalmar tidigare under några år, men bor nu i Stockholm där jag även kommer ifrån. Med släkt från Öland och alla somrar/helger spenderade där så känns ändå Öland som ett andra hem. Min syster och mina föräldrar har på varsitt håll flyttat ner permanent till Öland och jag försöker åka ner så mycket jag kan. Hoppas kunna bo där permanent nån gång i framtiden! Älskar ön och min m2b har också förälskat sig så det blev ett naturligt val för bröllopet! Torslunda kyrka var också naturligt då det är "vår kyrka" därnere och mina mor/farföräldrar ligger även där. Eksgården kändes sen som ett bra alternativ då vi dels varit där en del och det ligger nära kyrkan och "vår del av ön" i stort. Och Micke på Eksgården är väldigt hjälpsam coh inget är några problem.
    Börjar dock känna lite stress över att boka upp mer och bestämma mer saker så att det blir klart! Tror jag överdriver i den här stressen. jag vet ju hur jag vill att det ska vara, men har kanske inte hittat alla personer däernere ännu som kan se till att det blir av. Där märker man att man inte gift sig förr och jag har heller inga vänner som gift sig i den trakten så tips är det ont om på lokala förmågor. Men det kommer nog lösa sig. Försöker åka ner så ofta som möjligt nu under hösten för att beta av saker.
    Ni som kommit långt i er planering; Kan ni inte berätta lite, man blir ju så nyfiken.

• Moon River

www.bildstudio.se har jag hört mycket bra om, ett kalmarbaserat företag som även fotar på öland.

min m2b är från öland (bara runt hörnet från slottet dessutom), vi träffades där på öland och sonen är döpt där så valet föll sig rätt naturligt för vår del . dessutom bor flera släktingar i borgholm och kalmar så det är väldigt smidigt. jag skulle dock inte vilja bo permanent på öland för det är ju inte så roligt där på vintern, men det är mysigt att åka och hälsa på då och då.

har ni börjat kolla på klänningar?

• Bellastar

Vi gifter oss i resmo kyrka 27 februari. Den är så mysig!
    Jag kan verkligen rekommendera en duktig frisör, Camilla på din frisör är super på uppsättningar! Där jobbar dessutom en tjej som bara håller på med smink. Dom gör jättefina jobb!
    Jag flyttade till öland för 2 år sedan men har inte jätte koll på ön ännu!

Måste också kolla detta med fotograf, men vad är ett rimligt pris? Vi ska bara ta kort sen har vi en vän till familjen som kommer fota under festen.

• Bellastar

Glömde....någon som vet någon som är bra på att sjunga? Vi har tänkt att ha lite rockigare ballader i kyrkan.

• gumzan

En tjej som är i samma föräldrargrupp som mig brukar sjunga på bröllop, jag har inte hört henne sjunga själv men :)

Bellastar skrev 2009-10-19 17:43:56 följande:
    Glömde....någon som vet någon som är bra på att sjunga? Vi har tänkt att ha lite rockigare ballader i kyrkan.
  • gumzan

Idah har jag ringt Stuvenäs, vi kunde ha bröllopet där. Skönt att ha en plan igen :)
    Får man hänga kvar här eller blir man utkastad ?

Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar