• cbbride

Sökes, fler Ölandsbrudar

Finns det fler härute som gifter sig på Öland? Vore kul att utbyta idéer och tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-08 20:42
    *puff*

• Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar
  • gumzan
    AnKen skrev 2009-11-05 10:44:19 följande:
    Vad roligt att stöta på flera Ölandsbrudar!! :)Vi ska gifta oss i Vickleby kyrka 31 juli och festen skulle ha varit på Bo pensionat, antar att det är fler som kanske har det problemet!?Är det någon som har förslag på närliggande festlokaler i fall att det inte löser sig med Bo??Är det någon som vet ett bra ställe att fixa naglarna på på Öland eller i Kalmar?
    Vi skulle oxå vart på Bo pensionat. Jag tror att man kan ringa konkurs förvaltaren nu och kolla lite hur det går, annars så vet de säkert i slutet av November när de nya ägarna skall ta över. Konkursförvaltaren skulle lämna över våra telefonnummer och datum till de nya ägarna så fick de ta ställning till om de vill ta över bröllopen.
  • emelia79

cbbride - vad perfekt att hon har ett coverband också för det har jag letat efter. Det vore ju skoj att ha henne både i kyrkan och på festen!

Jag har inte hittat någon klänning men lägger hellre pengar på festen än på klänning. www.brudmix.se finns två jättesnygga klänningar för 1900!

• AnKen
    gumzan skrev 2009-11-08 20:26:45 följande:
    Vi skulle oxå vart på Bo pensionat. Jag tror att man kan ringa konkurs förvaltaren nu och kolla lite hur det går, annars så vet de säkert i slutet av November när de nya ägarna skall ta över. Konkursförvaltaren skulle lämna över våra telefonnummer och datum till de nya ägarna så fick de ta ställning till om de vill ta över bröllopen.
    Vi har varit i kontakt med förvaltaren nu och det verkar som att allt kommer att lösa sig. Tycker det skulle vara konstigt om en ny ägare inte skulle vilja ha kvar de bokningar som redan finns!?
    Vi får verkligen hoppas att det löser sig så vi båda får det bröllop vi drömmer om!
  • emelia79

Hur har ni andra tänkt det med tårta? Har ingen aning om vart man kan beställa den någonstans. Finns nåt i Färjestaden?

• cbbride

Nu har vi äntligen fått tag på Therese W vi oxå och bokat henne till kyrkan, och prelbokat bandet till festen också. Så skönt, det känns toppen.
    Ringde idag för att boka Gårdby buss, eftersom vi kommer behöva det till gästerna så hade det ju varit toppen med dem som bor på samma ställe som festen. Men, de var redan bokade. Typiskt. Så nu är det bara att ringa vidare.... Ska nån av er ha buss och har ni i så fall hittat ett bra företag?
    emelia; vi har inte bestämt tårta ännu men Eksgården föreslog Hembageriet i Färjestaden. De brukar tydligen jobba med dem så det verkar ju som att de kan bröllop. Men som sagt, vi har inte pratat själva med dem ännu. Men hör med dem, annars tror jag nästan att man får kika in mot Kalmar.

• emelia79

cbbride - vad får ni betala för att ha No ties på festen och hur länge spelar de då? Vad har ni resten av kvällen sen?

• cbbride

Vi har inte pratat klart med dem om tid etc för vi har itne bestämt upplägget själva riktigt. Men deras pris för spelning var 7000 kr och som jag uppfattade det så var det en helkväll. Det var min pojkvän som pratade med henne.
    Mina tankar är att det kanske blir trist i slutändan med ett liveband hela kvällen eftersom det ändå ger vissa begränsningar. Så fi har lite fundewrat på att lägga till en "dj in a box" oxå. Min kompis hade det på sitt bröllop och var jättenöjd. Sk på det så hittar du deras hemsida. Men som sagt, vi spånar bara än så länge. Vad har ni tänkt er?

• Bellastar

Är det någon som har bokat någon fotograf än? Vet att vi skrev lite om det förut... Jag måste verkligen ta tag i det!
    Och så tårtan! Färjestadens hembageri brukar ha goda saker men så finns det många bra i kalmar. Danska winerbageriet har mycket smarrigt t ex. Sen har min bror en kompis som har ett bageri i oskarshamn så funderar på om jag ska kolla där. För en tårtan borde väl klara en timma i bilen?
    Ang musik på festen så är vår tanke åxå att vi kör något liveband till en början och sen kör låtar från bärbar dator.
    Är det många som tänker ha buss till gästerna? Vi har inte tänkt det...

• cbbride

När det gäller fotograf så är vi inte klara men jag har fått ett tips om Walkin media som ligger i Kalmar. Han både fotar och filmar. Ska slå honom en signal och höra hur han låter.
    Eftersom vi har en liten bit mellan kyrkan och festlokalen (samt kyrkan och boende) så vill vi gärna ha buss till gästerna.
    Bellastar, har ni hittat ett band ännu?

• emelia79

Vad ska ni ha för präst? Jag funderar på att fråga en här hemifrån om hon har lust. Min mamma gick hastigt bort i mars och denna präst höll en väldigt fin begravning för mamma. När sedan min dotter döptes i september hade vi dopet i trädgården på landet. Då kom prästen ut dit och höll ett underbart dop. Det vore så härligt om hon även ville ha vårt bröllop även om det är en lång resväg. Men ska kolla om hon kanske vill kombinera det med semester... Annars vet jag inte. Min sambos konfirmationspräst var tydligen emot kvinnliga poliser så han går verkligen bort!

Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar