Inlägg från: gumzan |Visa alla inlägg
  • gumzan

Sökes, fler Ölandsbrudar

ja JAG!!!!!

Bo pensionat i Vickleby 12 juni 2010

• gumzan

Suck! idag i tidningen står det att Bo pensionat har gått i Konkurs.... vågar man lita på ifall de säger att de ska öppna upp igen eller ska man ta något annat ställe? Hur hade ni gjort?

Bellastar: Vilken typ av festlokal?, bygdegård, resturang?
    Ska de vara nära Resmo?

• gumzan

Jag har ringt ingen som svarar.

• gumzan

Jag komfimerade mig i Torslunda kyrka, den är vacker Eksgården har jag inte kollat in. Grejen är den att vi ska inte gifta oss i kyrkan för min M2B vill inte det. Så vi måste ha en plats för vigsel oxå.

• gumzan

Idag ringde vi till konkurs förvaltaren, de sa att det skulle vara klart med ny köpare i slutet av November, det var tydligen tre bröllop inbokade. Hon ska framföra bokningarna till de nya ägarna så får de väl avgöra om de vill ta kontakt med oss.

Idag skulle jag ringa till Stuvenäs och kolla om vi kunde ha det där, men då var nummret inte i bruk?! Börjar tro att ödet inte vill att vi ska gifta oss ;) känns lite skumt när det blir så.
    Hur eller hur jag fick maila dem, hoppas man får svar snart..

• gumzan

Appropå fotografer, jag bokade Wallanders idag. Hon är gammal i gamet och har hyfsade priser om man jämför med "nykomlingarna" i stan.

• gumzan

Olof Elm tar vackra blider men han skulle ha 14.000 eller vad det var, så stor budget har inte vi iallafall :)

• gumzan

En tjej som är i samma föräldrargrupp som mig brukar sjunga på bröllop, jag har inte hört henne sjunga själv men :)

Bellastar skrev 2009-10-19 17:43:56 följande:
    Glömde....någon som vet någon som är bra på att sjunga? Vi har tänkt att ha lite rockigare ballader i kyrkan.
  • gumzan

Idah har jag ringt Stuvenäs, vi kunde ha bröllopet där. Skönt att ha en plan igen :)
    Får man hänga kvar här eller blir man utkastad ?

• gumzan

Wallander tog från 2500, då ingår ett album med 12 bilder (tror jag de var) hon fotar ute, inne varsomhelst . Helst innan vigseln . Vi vill gärna att hon fotar under vigseln och då tar hon 600kr per timme. Mil ersättning 90kr milen.

• gumzan

Världens bästa nagel"görare" :) finns på salong Dina i Kalmar...

• gumzan
    AnKen skrev 2009-11-05 10:44:19 följande:
    Vad roligt att stöta på flera Ölandsbrudar!! :)Vi ska gifta oss i Vickleby kyrka 31 juli och festen skulle ha varit på Bo pensionat, antar att det är fler som kanske har det problemet!?Är det någon som har förslag på närliggande festlokaler i fall att det inte löser sig med Bo??Är det någon som vet ett bra ställe att fixa naglarna på på Öland eller i Kalmar?
    Vi skulle oxå vart på Bo pensionat. Jag tror att man kan ringa konkurs förvaltaren nu och kolla lite hur det går, annars så vet de säkert i slutet av November när de nya ägarna skall ta över. Konkursförvaltaren skulle lämna över våra telefonnummer och datum till de nya ägarna så fick de ta ställning till om de vill ta över bröllopen.
  • gumzan
    AnKen skrev 2009-11-09 10:14:31 följande:
    Vi har varit i kontakt med förvaltaren nu och det verkar som att allt kommer att lösa sig. Tycker det skulle vara konstigt om en ny ägare inte skulle vilja ha kvar de bokningar som redan finns!?Vi får verkligen hoppas att det löser sig så vi båda får det bröllop vi drömmer om!
    Vet du vilka som kommer att ta över? eller sa hon bara att det fanns en köpare som var positiv till bröllopsbokningarna?

det jag menade med om de nya ägarna ville ha kvar bokningarna var att man inte vet vad de skall använda pensionatet till, om nån har nån helt annan plan som kursgård eller likande ;)
  • gumzan

Okej, ni kanske fick lite andra priser än oss andra dödliga hihi men så är det ju. Det jag kan känna med de nya ägarna är ju oxå hur de driver det, jag har själv jobbar inom restuarang, Guntorps Herrgård om du vet vart de ligger, så kalla mig kräsen men jag vill att de som har hand om mitt bröllop vet vad de gör så att säga. Vi kommer definitivt vilja proväta vår bröllops meny innan.
    Som plan B har vi bokat stuvenäs gästgiveri, där behöver man inte oroa sig för något känns det som, De vet vad de gör och lagar underbar mat.

Men jag tycker att Bo pensionat har en skön stil och det blir lite med personligt med ett bröllop där än på stuvenäs. Och för eran del så är det ju underbart att ha det där när ni har anknytning dit.

• gumzan
    AnKen skrev 2009-11-17 09:43:35 följande:
    Tror inte vi fått andra priser än er andra, det jag menade var att det kanske blir andra priser med de nya ägarna.Vet mycket väl var Guntorps ligger, har varit där och ätit en gång i tiden. Det är ett väldigt fint ställe och jag förstår om du är kräsen med maten då :)Ligger inte stuvenäs en bra bit bort eller tänker jag på något annat stuvenäs?
    Stuvenäs ligger i Halltorp innan Torsås. Så det är inte så längt ändå tycker vi iallafall.
Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar