Inlägg från: emelia79 |Visa alla inlägg
  • emelia79

Sökes, fler Ölandsbrudar

Åh vad glad jag är att jag hittat denna tråd. Ska gifta mig i Vickleby kyrka 7 augusti. Min sambo är från Färjestaden men efetrsom det är jag som står för planerandet är det lite motogt ibland då jag inte har så stor koll på ön och bor i Stockholm.

Som det ser ut nu så kommer vi ha festen samt boende till gästerna på Mörby vandrarhem. Eftersom de flesta kommer från andra delar av sverige så vill jag gärna att så många som möjligt bor på samma ställe. Skönt också för gästerna att inte behöva ta sig någonstans när de festat klart. Vi själva kommer antagligen bo på Skansen på bröllopsnatten.

Bellastar - frisören Camilla som du rekommenderade. Heter salongen Din frisr? vart ligger den? Kunde inte hitta den på google...

Är det någon som har tips på någon blomsterbutik som är bra?

• emelia79

Bellastar - vi har bokat en tjej som heter Therese Wahlgren för att sjunga i kyrkan. Hon ska vara jättebra och erfaren från bröllop.

Fick idag offerten på maten från Mörby vandrarhem. Jag är så jäkla nöjd. Det kommer bli hur bra som helst. Vi skippar traditionell bröllopsmiddag och kör på grillbuffé istället. Jag och min sambo är stora fans av bufféer av alla de slag så det känns mer som oss än två korslagda sparrisar.

Barnen får barnmeny bestående av köttbullar och pommes. De kommer ha ett eget schema under kvällen då de antagligen inte uppskattar lång middag med många tal....

Sedan blir det bärpaj till efterrätt med vaniljsås vilket är min sambos favorit. Sedan fixar vi bröllopstårta från annat håll. På natten kommer det grillas hamburgare vid poolen som natta mat.

Personalen kommer fixa baren till billiga priser och tycker vi att pengarna räcker står vi även för brunch dagen efetr vid poolen.

Det är så jäkla kul att allt börjar ta form nu! Var på panduro igår för att kolla grejer till dukningen men det blev så mycket så jag blev alldeles snurrig så det enda jag klarade av att köpa var ett lim..... hi, hi. Får gå tillbaka och ta ett varv till...

• emelia79

cbbride - vad perfekt att hon har ett coverband också för det har jag letat efter. Det vore ju skoj att ha henne både i kyrkan och på festen!

Jag har inte hittat någon klänning men lägger hellre pengar på festen än på klänning. www.brudmix.se finns två jättesnygga klänningar för 1900!

• emelia79

Hur har ni andra tänkt det med tårta? Har ingen aning om vart man kan beställa den någonstans. Finns nåt i Färjestaden?

• emelia79

cbbride - vad får ni betala för att ha No ties på festen och hur länge spelar de då? Vad har ni resten av kvällen sen?

• emelia79

Vad ska ni ha för präst? Jag funderar på att fråga en här hemifrån om hon har lust. Min mamma gick hastigt bort i mars och denna präst höll en väldigt fin begravning för mamma. När sedan min dotter döptes i september hade vi dopet i trädgården på landet. Då kom prästen ut dit och höll ett underbart dop. Det vore så härligt om hon även ville ha vårt bröllop även om det är en lång resväg. Men ska kolla om hon kanske vill kombinera det med semester... Annars vet jag inte. Min sambos konfirmationspräst var tydligen emot kvinnliga poliser så han går verkligen bort!

• emelia79

Hur går det för er andra? Vi var nere på Öland förra veckan och då bokade jag Camilla på Din frisör i Kalmar för att göra min frisyr. Kändes väldigt bra och jag tror jag är i trygga händer.

sedan hade vi en visning på Mörby vandrarhem där festen ska hållas och alla ska bo. Första intrycket var inget vidare men sedan visade det sig att de ska renovera hela vandrarhemmet i vår. Det kommer fortfarande att vara enkelt men nyrenoverat och fräscht. Känns verkligen hur bra som helst och Per och Jenny som ska driva det är hur hjälpsamma som helst.

Det här kommer bli en bra dag!

Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar