• AnKen

Sökes, fler Ölandsbrudar

Vad roligt att stöta på flera Ölandsbrudar!! :)
    Vi ska gifta oss i Vickleby kyrka 31 juli och festen skulle ha varit på Bo pensionat, antar att det är fler som kanske har det problemet!?
    Är det någon som har förslag på närliggande festlokaler i fall att det inte löser sig med Bo??
    Är det någon som vet ett bra ställe att fixa naglarna på på Öland eller i Kalmar?

• AnKen
    gumzan skrev 2009-11-08 20:26:45 följande:
    Vi skulle oxå vart på Bo pensionat. Jag tror att man kan ringa konkurs förvaltaren nu och kolla lite hur det går, annars så vet de säkert i slutet av November när de nya ägarna skall ta över. Konkursförvaltaren skulle lämna över våra telefonnummer och datum till de nya ägarna så fick de ta ställning till om de vill ta över bröllopen.
    Vi har varit i kontakt med förvaltaren nu och det verkar som att allt kommer att lösa sig. Tycker det skulle vara konstigt om en ny ägare inte skulle vilja ha kvar de bokningar som redan finns!?
    Vi får verkligen hoppas att det löser sig så vi båda får det bröllop vi drömmer om!
  • AnKen

Färjestadens hembageri gör jättegoda tårtor, jag tänkte göra min egen själv, dock med lite hjälp av min svägerska och mor!

När det gäller fotograf så har vi bokat Ölandsfotografen tror han heter Yngve Rådstedt...han ska ha fina bilder och konstar tydligen inte en halv förmögenhet!

• AnKen
    gumzan skrev 2009-11-12 20:33:52 följande:
    Vet du vilka som kommer att ta över? eller sa hon bara att det fanns en köpare som var positiv till bröllopsbokningarna?det jag menade med om de nya ägarna ville ha kvar bokningarna var att man inte vet vad de skall använda pensionatet till, om nån har nån helt annan plan som kursgård eller likande ;)
    Vi vet inget än tyvärr...min kära mor ska åka till Vickleby nästa vecka och nysta lite. Vi känner många i byn som har bra koll så någon borde ju veta något. Med tanke på att pensionatet har funnits så länge så tror jag inte att risken att de använder det till annat är så stor. Kursgård har de ju redan då det i alla fall tidigare funnits ett samarbete med Capellagården, denna kursgård ligger en liten bit ifrån huvudbyggnaden. Vi har haft starka kopplingar till byn i nästan 20 år och vi men även permanenta boende skulle bli MYCKET förvånade om pensionatet inte drivs vidare som det. Om inte annat så borde de vara positiva till att ha bröllop där, det är ju ett ultimat tillfälle att tjäna pengar.

Vi är mer oroade för priserna nu när vi hade det i stort sätt klart med de förra ägarna :S
    Det är ju tur att det är ett tag kvar till bröllopet annars hade paniken varit ett faktum!
  • AnKen

Tror inte vi fått andra priser än er andra, det jag menade var att det kanske blir andra priser med de nya ägarna.

Vet mycket väl var Guntorps ligger, har varit där och ätit en gång i tiden. Det är ett väldigt fint ställe och jag förstår om du är kräsen med maten då :)

Ligger inte stuvenäs en bra bit bort eller tänker jag på något annat stuvenäs?

Svar på tråden Sökes, fler Ölandsbrudar