gumzan skrev 2009-11-12 20:33:52 följande:
Vet du vilka som kommer att ta över? eller sa hon bara att det fanns en köpare som var positiv till bröllopsbokningarna?det jag menade med om de nya ägarna ville ha kvar bokningarna var att man inte vet vad de skall använda pensionatet till, om nån har nån helt annan plan som kursgård eller likande ;)
Vi vet inget än tyvärr...min kära mor ska åka till Vickleby nästa vecka och nysta lite. Vi känner många i byn som har bra koll så någon borde ju veta något. Med tanke på att pensionatet har funnits så länge så tror jag inte att risken att de använder det till annat är så stor. Kursgård har de ju redan då det i alla fall tidigare funnits ett samarbete med Capellagården, denna kursgård ligger en liten bit ifrån huvudbyggnaden. Vi har haft starka kopplingar till byn i nästan 20 år och vi men även permanenta boende skulle bli MYCKET förvånade om pensionatet inte drivs vidare som det. Om inte annat så borde de vara positiva till att ha bröllop där, det är ju ett ultimat tillfälle att tjäna pengar.
Vi är mer oroade för priserna nu när vi hade det i stort sätt klart med de förra ägarna :S
Det är ju tur att det är ett tag kvar till bröllopet annars hade paniken varit ett faktum!