• MKAB

Bli mobbad för att man har träffat den rätte??

Hej..

kände att jag var tvungen att få skriva av mig lite..
    min fästman har fått höra mitt gnäll i snart 10 månader,med andra ord sen vi började dejta...han har fått ta all skit o skäll från mig:( o jag hr gråtit hur mycket som helst,ändå har han ej hört allt...

saken är att jag har varit singel lääänngge..jag o min chef(hon e ca 3 år yngre) umgicks väldigt mycket.
    då jag är väldigt social,drog jag med henne på fester,försökte att para ihop henne med killkompisar.men alla dumpader eller nobbar henne.

men sen jag träffade min kille,så har hon typ mobbat mig o tryckt ner mig på jobbet...hon säger elaka saker om honom o det gör mig så ledsen.
    hon gör narr av min dialekt när hon ej kommer på nåt dumt att säga.ska alltid säga att jag är en bimbo inför andra...

sen 8 månader tebax pratar hon knappt med mig,vi jobbar i butik,men vi står ej i närheten av varandra äns..jag har undvikit henne eftersom hon e så elak.så fort jag kommer i närheten av henne då hon pratar med dem andra tjejerna på jobbet blir hon tyst,så fort jag går börjar hon att prata...

hon är bitter och såå sur hela tiden,vi har ringt hvudukontoret o haft möte,alla på jobet mår dåligt.men det är jag som är offret just nu.

idag fick hon mig att gråta på jobbet,det är ju ej första ggen.men är så trött på att hon gör mig så ledsen.

jag vill njuta av det här,men jag får ont i magen o har fått ångest pga henne,vill ej gå till jobbet, o när jag andas låter det som att jag har astma.

som tur är ska jag på en intevju till ett annat jobb på tisd,o jag hoppas att jag får det jobbet:)

o hon är skitsur för att jag ej har bjuit henne på bröllopet..me vad tror hn,,honska komma till kyrkan ,men jag vill inte ha henne där,,det komme förstöra hela min dag!!
    har inte äns sagt att jag vill att hon ska komma till kyrkan o se vigseln...

• Svar på tråden Bli mobbad för att man har träffat den rätte??
  • ElinDaniel

Det du beskriver är ganska extremt, även om det är vanligt till viss del. Då man är två singlar som hängt ihop länge, blir det som en chock då en "bryter pakten..."

Men där i mot låter kollegans bettende destruktivt, barnsligt och konstigt. Hon får ju inte mer vänner eller mer tid med dig för att hon gör så. Garanterat mår hon inte bra, annars skulle hon inte göra så.

Som det låter bör du inte ta åt dig, det verkar inte handla om dig... Du ska inte bli nerbruten av detta. Ni är vuxna båda två, prata om det i lugn o ro. Går de inte, prata med chefen o säg att ni inte passar att jobba på samma avd. En komflikt mellan arbetarna gynnar inte kunderna..

Lycka till!

• MKAB

du har rätt .men det går ej o prata me henne.det är flera andra av hennes tidigare vänner som har brutit mot henne.

vi har sagt åt henne men hon blir bara värre:(

• MKAB

kanske glömde skriva att det är hon som är chefen

• Frulle

Känns som att det är dags för dig att sätta ner foten!!
    Jag hade ALDRIG tolererat det där.. Jag vet nu inte om du är lite av det "blyga" släktet och tycker att dessa konfrontationer är jobbiga at ta?

• Cantaton

Jag tror att väldigt mycket löser sig om du kan hitta ett annat jobb och lämna henne utanför ditt liv. Ibland måste man också säga nej till att ha kontakt med människor som tar mer energi än de ger. Jag håller tummarna för dig med intervjun (men ge inte upp om du inte får jobbet, utan fortsätt sträva!)

• MKAB

fulle:jag har satt ner ften flera gger ,men då blir jag bitchen:8 hon snakar skit om andra kollerger också,,o jag har sagt ifrån ,så nu är jag mobboffret..

cantaton:du har rätt.umgås ej med henne privat mer o det är väl det som retar upp henne mer..

men jag vill verkligen ej ha henne i kyrkan på min bröllosdag...hur gör jag då??för en del säger ju att kyrkan är öppn för alla,men vi har ju samtidigt bokat den på våran dag...det e en liten kyrka o vi harca 120 gäster...

• Frulle

Men är hon butiksägare eller "bara" butikschef?

MKAB skrev 2009-10-10 10:44:52 följande:
    fulle:jag har satt ner ften flera gger ,men då blir jag bitchen:8 hon snakar skit om andra kollerger också,,o jag har sagt ifrån ,så nu är jag mobboffret..cantaton:du har rätt.umgås ej med henne privat mer o det är väl det som retar upp henne mer..men jag vill verkligen ej ha henne i kyrkan på min bröllosdag...hur gör jag då??för en del säger ju att kyrkan är öppn för alla,men vi har ju samtidigt bokat den på våran dag...det e en liten kyrka o vi harca 120 gäster...
  • Cantaton

Att inte umgås med henne privat är ju ett första steg, men om hon beter sig som hon gör på jobbet trots att du satt ner foten förtjänar hon inte din hjälp i butiken. Sedan tycker jag inte att du ska sluta förrän du har ett annat jobb heller, för hon ska inte bidra till att förstöra ditt liv ekonomiskt.

När det gäller kyrkan är det enda du kan göra att säga åt henne att du verkligen, verkligen inte vill ha henne där. För det är sant att kyrkan är öppen för ALLA. Ni har bokat kyrkan såtillvida att inga andra gudstjänster kan äga rum i kyrkan just den tiden, men er vigsel är fortfarande en gudstjänst och sådana är öppna för alla.

MKAB skrev 2009-10-10 10:44:52 följande:
    fulle:jag har satt ner ften flera gger ,men då blir jag bitchen:8 hon snakar skit om andra kollerger också,,o jag har sagt ifrån ,så nu är jag mobboffret..cantaton:du har rätt.umgås ej med henne privat mer o det är väl det som retar upp henne mer..men jag vill verkligen ej ha henne i kyrkan på min bröllosdag...hur gör jag då??för en del säger ju att kyrkan är öppn för alla,men vi har ju samtidigt bokat den på våran dag...det e en liten kyrka o vi harca 120 gäster...
  • Cantaton

Bra fråga!

Frulle skrev 2009-10-10 10:46:28 följande:
    Men är hon butiksägare eller "bara" butikschef?
  • Frulle

Ja tack, jag tyckte det själv!

Cantaton skrev 2009-10-10 10:48:20 följande:
    Bra fråga!
  • MKAB

sorry,bara butikschef,det är en stor kedja jag jobbar på.

dem har pratat med henne o sagt hur vi mår o vad vi tycker om henne,men då har hon börjat att köpa fikabröd o frukt hela tiden..tror liksom att vi ska glömma hennes beteende...

• Frulle

Då går du till ledningen IGEN. Säg att du inte vill jobba där och att du känner dig rent ut sagt MOBBAD. En butikschefs jobb är just att sköta om din personal!

MKAB skrev 2009-10-10 11:06:26 följande:
    sorry,bara butikschef,det är en stor kedja jag jobbar på.dem har pratat med henne o sagt hur vi mår o vad vi tycker om henne,men då har hon börjat att köpa fikabröd o frukt hela tiden..tror liksom att vi ska glömma hennes beteende...
  • Cantaton

Ja, jag instämmer.

Frulle skrev 2009-10-10 11:07:51 följande:
    Då går du till ledningen IGEN. Säg att du inte vill jobba där och att du känner dig rent ut sagt MOBBAD. En butikschefs jobb är just att sköta om din personal!
  • MKAB

har gjort det o dem har börjat ta tag i saken,men att hon själv ej fattar vad hon håller p med:(

Svar på tråden Bli mobbad för att man har träffat den rätte??