Att inte umgås med henne privat är ju ett första steg, men om hon beter sig som hon gör på jobbet trots att du satt ner foten förtjänar hon inte din hjälp i butiken. Sedan tycker jag inte att du ska sluta förrän du har ett annat jobb heller, för hon ska inte bidra till att förstöra ditt liv ekonomiskt.
När det gäller kyrkan är det enda du kan göra att säga åt henne att du verkligen, verkligen inte vill ha henne där. För det är sant att kyrkan är öppen för ALLA. Ni har bokat kyrkan såtillvida att inga andra gudstjänster kan äga rum i kyrkan just den tiden, men er vigsel är fortfarande en gudstjänst och sådana är öppna för alla.
MKAB skrev 2009-10-10 10:44:52 följande:
fulle:jag har satt ner ften flera gger ,men då blir jag bitchen:8 hon snakar skit om andra kollerger också,,o jag har sagt ifrån ,så nu är jag mobboffret..cantaton:du har rätt.umgås ej med henne privat mer o det är väl det som retar upp henne mer..men jag vill verkligen ej ha henne i kyrkan på min bröllosdag...hur gör jag då??för en del säger ju att kyrkan är öppn för alla,men vi har ju samtidigt bokat den på våran dag...det e en liten kyrka o vi harca 120 gäster...