• Heloise

Tantvarning6

Usch nu är jag lite ledsen, min ponny som jag fick när jag var två dog inatt, inte helt oväntat eftersom hon var 32 år men det svider i hjärtat iaf.Världens finaste lilla shetlands ponny, Camilla hette hon.
    Alla mina minnen ifrån min barndom inkluderar henne och usch vad jag känner mig gammal, dessutom rinner lite tårar, sorg över förlorad barndom eller nått!

• Heloise

Åh vad skönt att din pappa blivit bättre, det är ju ett stort steg att ringa själv

• Heloise

Då skickar jag en kram tillbaka och håller tummar eller visslar eller vad ni nu brukar göra

Daa skrev 2009-12-15 11:38:34 följande:
    Cantaton: så skönt att det går åt rätt håll för din pappa! Hur går det med din röst?Heloise: beklagar För övrigt ställer jag mig vid din sida när det gäller Jobbigheter och Konstigheter som kanske, eller kanske inte (fast jag försöker intala mig "förmodligen inte"), beror på roliga saker. Fast jag får vänta till på måndag. *kramar om*
  • Heloise

Ja visst är det hemskt när man måste avliva djur, oavsett anledningen. Mamma var tvungen att ta bort sin första häst när vi flyttade ifrån vår stora hästgård( ca 35 box). Eftersom Illegal, som då var 35år hatade att åka transport och vägrade helt sonika att gå in i den. Man kan ju inte börja bråka med en så pass gammal häst, sen så skulle ju mamma och pappa har resten av hästarna på en travcamp, där fanns det bara tråk paddockar etc, inget för en gammal häst.

Nu har vi nya bilen säkert på plats inne i garaget, har inte kört den ännu, men den verkar kul!

Tänkte ta en 30-40 min på träningscykeln innan vi ska in till stan och bli bjudna på middag av bästa H och hennes sambo S.

• Heloise

Jag älskar snön i ungefär 1 timme, sen kommer avskyn
    Kallt, halt, det blir skitigt inne och man släpar runt på massa snö överallt! Men fint är det

• Heloise

Grattis Didis!!

Jag fattar inte heller hypen runt Elvis, sen har jag liiiite svårt för att han handplockade Priscilla vid 14års ålder

Till ett annat ämne, att barn är en källa till glädje, skratt, tårar och ibland irritation vet jag redan men ingen har berättat för mig att det även kan vara ganska lukurativt med barn Det kom två små blonda lintottar och ringde på dörren för en 30 min sedan

-Hej, om du vill så kan vi skotta framför trappen, det kostar bara 5 kr och vi har egna skovlar oxå( pekar på minientrepenör nr 2 som håller i två minskovlar)
    Jag funderar lite om det är ok med barnarbete men eftersom det rör sig om två välnärda väluppfostrade pojkar i 8 års åldern så bestämmer jag mig för att det är ok.
    -Ja visst gärna, säger jag och rusar in och gräver efter småmynt, hade sådan tur att jag hittade 10kr. Efter 5 minuter ringer det på dörren igen och mkt riktigt hela uppfarten till det lilla radhuset är prydligt skottat, de har tom skottat runt Panzers cykel, så jag tackar och ger dem en 5a var(lite bonus ska de ju ha för att de arbetar istf att kasta snöbollar på vårt hus).

Jag fattade liksom inte att barn var bra till så mkt som de verkar vara.Ser framemot när Julle blir draftad av Florida och köper en Viper till mamma bara för att han känner för det

• Heloise

God morgon! Här sitter jag med en kopp te och en katt och väntar på att dagens lektion skall börja. Idag ska vi ha doktorand föreläsning, en massa olika doktorander ska berätta för oss om sin forskning. Så där känner väl jag inför det, speciellt som jag är trött, fryssen och mår illa. Jag förstår inte varför alla utbildningar jämt måste pusha så hårt för att man ska fortsätta och skriva en avhandling, vår utb är väldigt forskar fokuserad, jag vill ju bara låna ut böcker, jag vill inte forska, jag jobbar hellre på ICA än fortsätter i skolan i nuläget!

Men men fake it 'til you make it, jag är duktig på att se intresserad ut i morgonrock

• Heloise

Men usch jag håller med Sonja, nu får det vara nog med sorgligheter och sjukdomar!
    Stora varma kramar till er all
    Själv är jag så trött att jag somnar sittande snart. Ergo sängen nästa.

• Heloise

Underbar, men det fattas en person: the wife: känns igen på de ivriga hejjaropen ifrån en sittande ställning( företrädelsevis ifrån soffan) hon håller ofta ett vinglas i ena handen och en kamera i den andra

passionsblomman skrev 2009-12-17 20:26:24 följande:
    Svejsan! Inte läst alls idag men här får ni en bruksanvisning som heter duga: www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3623365.htm...
  • Heloise

Ja då den skummar, har du provat att göra kulprovet? Ett glas med kallt vatten, droppa i lite knäck och om du kan rulla en boll av den kylda knäcken så är det klar.

JustMeAndMyLove skrev 2009-12-19 18:04:26 följande:
    Tänkte att det kan ju inte finnas andra med mer erfarenhet av julbak än ni i tanttråden så jag slinker in med en fråga till er här!Ska knäck verkligen skumma när den kokas? Och hur länge ska den koka? Min kastrull med knäck har kokat nu i snart 40 minuter men jag har svårt att se om det blivit nån ändring på färgen för det är bara skum överallt som gärna vill svämma över :( Detta trots att jag har på 3ans värme bara (skala 1-6)Julkramar från mig och M!
Svar på tråden Tantvarning6