Tantvarning6
Men jag tror jag behåller honom... Han är bra i sängen faktiskt OCH en jättebra pappa till våra barn ♥
Men jag tror jag behåller honom... Han är bra i sängen faktiskt OCH en jättebra pappa till våra barn ♥
Ikväll har vi gått utanför dörren hela familjen första gången på 2 veckor. Till våra goaste vänner som är gudföräldrar till våra barn. En promenad i en snöfylld vintervärld med ungarna på boben, lite konjak, vin öl och biljard, schysst musik och en massa härligt kvinnoskvaller samt kattgossande för ungarnas del och kvällen är fantastiskt. Tänk vad låga krav man har nu för tiden...
Efter ytterligare ett gräl om... tja jag minns knappt vad, pengar kanske..., så känns försonigssex som en bra avslutning på kvällen.
Och jag håller monolog.
Godnatt min kära tanter
Men Frulle, vad är det som händer? Inte ska ni väl på allvar skilja er???
Blomman, så HÄRLIGT med lite glädje och att sonen hittat en plats i laget. Jag blir alldeles varm i hjärtat
Hej hej!
MV85: Jobbigt du har det med ångesten och med biverkningarna. HÅll ut, vännen! Men så härligt att din älskade kom till dig när du som bäst behövde det och hoppas att ni kan träffas åtminstone en gång i veckan fram över
Solde: Skönt att mannen ryckt upp sig, men visst är det svårt att veta var man har dem... Liiiite irriterande är det också att de liksom tar för givet att man ska följa efter och inrätta sig efter DERAS sinnesstämning hela tiden. Efter att ha surat och varit otrevliga i flera dagar så VIPS när de är uppåt och surat klart då ska man glömma allt, stryka ett streck över det och liksom bara "poff" vara jätteglad och lycklig tillsammans med dem. Ehhhh...?!
Snart kommer "sissen" och då smälter han nog, ska du se.
Jo, vi är friska. Lite hosta hos lillan och snor, men ingen feber mera. T fick gå på sexårs första dagen idag och där hade de saknat henne. K blir hemma till onsdag och då ska maken ta hem henne tidigare denna vecka, så det inte blir så långa dagar till att börja med.
Idag var jag hemma med henne till lunch, sen böt maken av mig, så jag fick fara och jobba. Och där hade de saknat mig... Snacka om mycket papper! Men min närmsta chef hade försökt hålla undan, tur som var. Så det var inte så hemskt ändå.
Maken åkte iväg på träning nu, få se hur det går.
Min bil gick inte igenom besiktningen så nu måste jag kolla runt vad det kostar att fixa den osv. Blä, vad less jag är. Bilen är väl värd 5000 kr. Frågan är hur mycket man ska lägga ner på den. Men jag har inte råd att köpa en annan. Inte nu.
Tyvärr måste jag fixa vissa grejer på en verkstad. Och DÅ brukar det bli dyrt.
Kram, kram!
Frulle: Gaaaaaaah!!!!!!! Typiskt hantverkare... Och ni som behöver få komma iordning och leva "normalt" NU!!!
Kramar i massor från mig.
Cantaton: Men oj, vad har nu hänt Är pappa sämre eller är det du själv som är krasslig? Vilket som, av mig får du en stor kopp grönt te (utan honung om jag minns rätt?) och en stooooor kram.
Musik har en förmåga att hjälpa en finna styrkanär det känns tungt. Och varje typ av musik/låt har sin egen funktion.
Carola är en fantastisk sångerska. Precis som du
MV85: Jag och mannen bodde 180 mil ifrån varann (i olika länder) de första 2-3 åren. Jag höll på att bli galen... Var på väg att ge upp flera gånger. Men det gjorde jag inte
Det stärkte på ett sätt vårt förhållande, vi lärde oss att inte ta varandras närhet förgivet, utan att ta vara på tiden tillsammans. Men nu verkar det som att han glömt bort det litegrann. Allt sånt där går i vågor. Om ett par veckor åker han iväg, så då får vi längta och sakna varann lite igen. Några dagar.
Jag vabbar halv dag idag. Håller på att koka lite renkött, ska röja i hallen och sen ska jag handla mat. Kylskåpet är tomt
Sen bär det iväg till jobbet. Mor o far ska sitta med lillan tills A kommer hem från sitt jobb.
Ha en bra dag tanter o tantfans!
Hej alla!
Grattis Lillbruden till lägenheten Den såg ju supermysig ut!
Frulle: Lycka till, kram till dig!
Att sjunka med en båt är också en sån där mardröm jag har och den blev värre efter Rigaresan då det gick rejält med sjö...
Klev upp mitt i natten och lade fram varma "evakueringskläder" i fall att... Maken trodde jag blivit galen.
Cantaton: Hoppas pappa snart blir bättre. Du behöver nog ditt brejk nu för du har haft mycket omkring dig.
Dfk: Sååå kul att du och mannen går på salsa. Vad tycker han?
Blommis: Hur mår din lilla sjukling där hemma?
Jo, det där med tonåringar... Jag BÄVAR!!! Min sexåring kommer blir a pain in the *ss när hon blir tonåring. Särskilt om hon brås på mig
Hörde att här på vår skola har föräldrarna börjat redan på mellanstadiet (med intentionen att fortsätta upp i högstadiet) med att träffas nån gång per termin och sätta upp gemensamma regler. Typ att alla barn ska vara hemma kl. 22 och liknande. Just för att dräpa argumentet "Ja men alla andra får ju var ute till 24:00" eller vad det nu är. Då vet man att NÄHÄ, så är det INTE. Det gäller bara att föräldrarna då följer det där.
Ja, det blir intressant att se om det kommer funka.
Här står mer om det:
www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx
Jag jobbar full dag idag och lilla K är på dagis första gången på två veckor. De sa att hon blivit spinkig !
HOn äter som en myra sen innan och när hon varit sjuk har hon ju inte precis ätit mer. Men hon har ändå varit så där gossigt rund kring armar och ben... Men nu...
Min Golf gick inte genom besiktningen. Skit också. Undra hur många tusenlappar man måste lägga ner nu på den SKITBILEN.
Sköt om er!