• Sonja68

Tantvarning6

Det gillar vi

• Sonja68

M.a.o kommer du smälta in hur bra som helst här uppe den dan ni flyttar upp! Tantbekanta har du ju redan här, både jag och Daa bor ju i krokarna

• Sonja68

Blommis: så KUL att sonen börjar få kompisbesök. Vänner betyder ALLT.

Dfk: Yes Idol it is Håller med, det är skitskönt att få lufta ventilen här och spy galla över sin sämre äkta hälft Att de är fina och har massa bra sidor tror jag alla här fattar, annars skulle man ju inte leva ihop med dem

Här är rena sjukstugan: Patient nr 3 checkade in vid lunchtid... Tanja fick feber efter badhuset och har 39.5 (lillan ligger på 40.2) och har dessutom spytt svartvinbärssaft så det stänkte uppåt väggarna. Najs...

Happy Halloween, jag har tre bleka spöken här, varav en spytt "blod", funderar allvarligt på att ta på mig en spökmask och skrämma ungarna som kommer och plingar på "bus eller godis?"

Skulle själv gått på "This is it", men det sket sig som ni förstår.

• Sonja68

Jag har gjort något som jag inte gjort på EVIGHETER: Har köpt massor med chips, godis, kakor och glass. Det verkar bli en lång helg innanför husets väggar. Så det är bäst att bunkra.
    Kanske sätta en skylt med en gris på dörren?

• Sonja68
    passionsblomman skrev 2009-10-30 16:44:00 följande:
    Jaaa, kompisar är allt!Tänk om han kunde få en riktigt rolig Halloweenkväll nu också! Då börjar det ha varit ett rätt hyfsat lov ändå på nya stället tror jag.Fy vilken omysig fredag du haft hittills! Hoppas du inte däckar du med!
    Ja, hoppas han får roligt på festen!

Mmm. Jag FÅR inte bli sjuk! Min man blängde på mig idag när jag svischade omkring i köket och grejade med lunch, kokade svartvinbärssaft, utdelade medicin och torkade snor på lillan. "Hur kommer det sig att inte DU blir sjuk?"
    "För att jag FÅR inte. Hur skulle det då gå?" var mitt svar.
    Faktum är att jag brukar sällan bli sjuk och blir jag det så är det oftast när de andra tillfrisknat och det är "tillåtet" för mig att bädda ner mig.
    Men denna gång har jag garderat mig; Min bästa väninna har erbjudit sig att har jourlinjen öppen och komma hit om vi alla blir sängliggandes. Hon räds inte svininfluensan. En äkta vän ♥
  • Sonja68
    Frulle skrev 2009-10-30 18:16:20 följande:
    men vad är det egentligen som är så norrbottniskt med mitt namn?
    Efternamnet! Jag har också ett sånt namn som Daa beskriver. Naturälskande norrlänningar... Och ditt efternamn (som jag antar är makens från början) är ett TYPISKT släktnamn här i den kommun jag bor. Finns bl.a. en gren i vår grannby (där jag är uppväxt) som vi är släkt med, som har det efternamnet.

Sen så är ditt förnamn ett vackert fornnordiskt namn, bl.a. en av mina allra "gamlaste" och goaste vänner bär det förnamnet!

OCH så låter kombinationen i ditt fall jättesnyggt faktiskt, om du frågar mig
  • Sonja68

Ho ho... här är jag!
    Orkar inte skriva så mycket.
    Vi har legat däckade hela familjen. Jag blev dålig lördag e.m.
    Tanja är nu feberfri men hostar. Maken är feberfri men hostar. Jag har själv ingen feber att tala om idag men värk i alla leder, snorig och hostig.
    Mest orolig är jag för lilla Katja. Hon har fortfarande över 40 i feber varje kväll/natt. Tidigare kunde hon vara feberfri på dagen men nu tycker jag hon är sämre. Hon har nu två dagar i rad haft feber hela dagen. Hostar så hon nästan inte kan andas och hon är blek som ett lakan med röda påsar under ögonen.
    Igår var jag med henne på VC, men den läkaren gav inte mycket information. Hon hade svårt att lyssna på lungorna för Katja kunde/vågade inte ta så djupa andetag. "är det lunginflammation?" frågar jag "Jag tror inte det" fick jag till svar. Tror?!?
    De tog ett prov i näsan och blodprov, vilket vi måste tillbaka och ta ett nytt i dag. Odlingen från näsan får vi svar på "om några dagar" INgen förklaring om VAD för prover det är och VAD man kontrollerar. Kollar man svininfluensa t.ex.? Själv var jag jättedålig och Katja hade över 39 i feber och frös och ville hem, så jag var inte riktigt i stånd till att ställa alla frågor och "bråka". Frågorna dök upp senare... Jag har gråtit som f*n inatt medans jag legat och lyssnat hur min dotter andats. HOn ser ut som en ängel, alldeles KRITVIT... Äter som en myra.
    Nu på morgonen så har hon i alla fall klätt ut sig till hund och lekt en stund. Ätit en portion gröt och en fransksmörgås.
    Jag är ändå OROLIG

Ursäkta egoinlägget.
    Hoppas ni andra klarar er från influensan och andra sjukdomar.
    Ni som har barn; gå och vaccinera er och barnen.

Kramar till alla!

• Sonja68

Hej alla.
    CAntaton: Stor kram till dig. Hoppas verkligen det stabiliserar sig (till det bättre) med din far.

Igår proppade jag i mig smärtstillande (har fruktansvärd ledvärk) och åkte till VC med min lilltös och bråkade. De tog ett nytt crp och näsodlingen de tog hade de missat att skicka, så den kom iväg ett dygn senare! DESSUTOM hade de missat att läkaren ordinerat influensaprov och inte bara vanlig näsodling... Suck...
    Jag hade ringt innan och förvarnat att när jag kommer ska jag ha 1) förklaring på vilka prover som gjorts 2) Att en läkare lyssnar ordentligt på lungorna 3) Att få veta hur vi går vidare, för flickan blir SÄMRE!!!
    Så när jag kom så stod de nästan i givakt Det var i samband med detta som det uppdagades att man tagit fel prov och dessutom skickat in det för sent.
    Läkaren kom själv och träffade oss och beordrade ett influensaprov, lyssnade ordentligt på lungorna och såg själv att Katja var sämre än dagen innan. Så hon skrev remiss till Barnkliniken på Länssjukhuset.
    Så vi drog iväg dit och där gjorde de en grundlig undersökning. Stick i arm och hand som gjorde sååååå ont. Det var svårt att hitta någonstans att sticka i den lilla armen.
    Men till slut fick de ut blod från kärlen i handen.
    Vi fick en lungröntgen också. Allt okej.
    Eftersom sänkan inte var så jättehög och hon inte har lunginflammation OCH att hon dricker själv, så blev vi inte inlagda utan fick åka hem. Fick med oss Bricanyl att ta när hostattackerna blir för jobbiga (natten). Hon har inte svårt att andas annat än när hon får de där hostattackerna.
    Vi väntar nu på svaren på influensaprovet.
    Hon har haft hög feber inatt, men svarar bra på febernedsättande och Bricanyl gjorde att vi fick sova lugnt.
    Själv är jag helt slut av all oro och "bråkande" och resande och vill bara lägga mig ner och dööööö. Men det går ju inte, som tur är.

Gissa vad vi åt efter 4 timmar på Barnkliniken och 2 timmar på VC OCH 2 timmars resväg??? SCHKROOOOOOOOOV på FRASSES!!!

Närmaste MAX är 7 mil från oss. På vår ort har vi Frasses som också duger bra

Kram på er!

• Sonja68

Hej hej! Solde, skitjobbigt du har det nu
    Kram från mig. Hoppas ni reder ut det!

Frulle; har du känt nåt i tuttarna
    Och SÅ SÖT Bellis är!!! Nåt att nypa i där minsann
    Min egen lilla makaron här hemma är som en sytråd.

MEN: Idag har hon ätit gröt, lite kyckling och 1½ varmkorv med makaroner
    Hon har lekt, klätt ut sig, byggt en massa pussel och febern har hållt sig mellan 37.9 -38.4. Hoppas den inte stiger i natt utan att det vänder nu... Hoppas, hoppas, hoppas.

Läkaren ringde och sa att de fått svar på första näsodlingen. Det visar att hon har en bakterie. Förmodligen därför febern är så segdragen, kroppen försöker ta kål på den själv. Om febern blir värre och hon blir sämre så får vi antibiotika.

Hohoho, har skummat igenom vissa trådar nu, tex brudöverlämning (där jag redan tidigare skrivit men inte orkat käbbla nå mer senaste veckan). Jösses säger jag bara *skakar på huvudet* Och eloge till er som orkar fortsätta komma med sakliga och vuxna inlägg!

Ha en fin kväll!

• Sonja68

Daa: Hej Som du förstår hade vi inte tid att titta in igår till dig... Hoppas du mår bra förutom skengravidsymptomen.

Svar på tråden Tantvarning6