• Sonja68

Tantvarning6

Heloise; Bra jobbat med Friskis o Svettis, jobba 75% och dessutom studera!! Hur orkar du?! Och samtidigt leva med muntergöken Panzer ?!

Jag vet inte hur mycket modersmålsundervisning de får i skolan, det varierar nog från skola till skola. På T:s skola får de 40 min/vecka, men de har aviserat neddragningar (heter det så?) inför nästa läsår
    Dock så finns det med i läroplanen för skolan som ett ämne och klara mål för vad de ska klara i årskurs 5 och 9. Så det verkar lite mer regelrat. Men för att uppnå de målen krävs nog minst 40 min/vecka tror jag.

• Sonja68
    MV85 skrev 2009-10-21 14:12:41 följande:
    Vad alla är duktiga o kämpar på här med viktminskningar och jobb, studier och barn!Själv kan jag glatt meddela att Han har fått ett smärre utbrott på sitt ex efter att jag berättat om mailen jag fått skickade till mig och att dessa nu slutat trilla in
    HURRA!!!!
  • Sonja68

MittiPrickBrud; Stora kramen och välkommen tillbaka!
    har också undrat vart du tog vägen.

Lucia... har jag bara varit en gång. Till häst.
    Kören valde mig till Lucia en gång, men pga mitt låga blodtryck (har svimmat ett antal gånger i luciatågen) och att det bara är levande ljus både i hår och händer i kyrkans luciatåg, så avböjde jag. Jag brukar stå på en kant så jag lite diskret kan gå undan när jag känner att det susar i kupan.
    Men nu var det ett tag sen jag var med i nåt luciatåg...
    Närmare bestämt 7 år sedan. Då jag var höggravid med T. Jag var tärna med stormagen, visste inte riktig om jag skulle knyta den röda siden rosetten ovanför eller nedanför magen Jösses, vilken syn, som en julgris måste jag ha sett ut. Men SJÖNG gjorde jag (1:a sopran, jäklar vilket magstöd man hade när man var gravid).

• Sonja68

sidenrosetten Va, f*n, jag HATAR särskrivningar!!

• Sonja68

Stressar in en sväng och vinkar till alla!

De ringde från dagis och sa att min lilla gåsunge satt i skogen på en sten och stortjöt att hon har ont i magen och vill hem till mamma . De hade försökt med allt, men hon hävdade bestämt att hon hade ont i magen och ville hem, allt medan tårarna trillade. Hon brukar inte lipa på dagis speciellt länge. Så jag åkte och hämtade hem henne.
    Vi lagade blinier till lunch och pappsen köpte vaniljglass med chokladkross (hon äääälskar choklad) på vägen hem från jobbet. Så efter den lunchen var hon mycket piggare och gladare. Skulle nu spela Memory med pappa och sa att jag kunde åka och jobba.
    Har för j-a mycket att göra på jobbet, jag spyyyyyr. Så Hej, vi ses!

• Sonja68

God morgon!
    Lillan hade nog bara magknip och var mammamyssjuk bara.
    Efter att ha tankat lite mammakärlek så spelade hon memory och mös med pappa istället och det gick alldeles utmärkt.

Dfk: Jag HATAR att pyssla *ryser*. Får jag skicka mina stackars barn till dig så de får sitt pysselbehov tillfredsställt?!
    Jag blir kallsvettigt när barnen får såna där presenter där man skall trä pärlor och väva band och klippa, klistra,sy. Uääääk!
    Visst ÄR jag en hemsk mamma

Som tur är har vi pysselkväll på dagis varje december så då pysslar vi barn och föräldrar tillsammans.
    Sedan så är det mycket pyssel i förskolan också. Även på sexårs verkar det vara en del sånt. Puh, tur för mig!

Bebis, jag får ibland en stark längtan efter bebis igen. Min man skulle genast bifalla en sådan önskan Men samtidigt så när jag ser realistiskt på det så... Njaeä. Förmodligen inte.
    Men de är LJUVLIGA!!!

• Sonja68

Hej hej alla!
    Tinker: Jag sätter dem på flyget till dig när advent närmar sig
    Hur blev det föressten, fick ni nån övernattningsgäst? *läser igenom ditt inlägg igen* Ja, nu ser jag, det blev alltså så att amerikanaren övernattade. Trevligt eller bara jobbigt?

I helgen ska jag inte göra många knop hade jag tänkt. Vika ren tvätt möjligen. Ev. ta ett varv med dammsugaren.
    Imorgon ska vi till bekanta på besök i grannkommunen på dagen och på kvällen ska vi på födelsedagsvisit.
    Söndag tänker jag TA DET LUGNT Få se om det lyckas...

• Sonja68

Fjällbruttan: Så skönt att allt gick bra med "nuppandet".
    Kram!

• Sonja68

Thank God it's FRIDAY!!!
    Jag vill SÅ hem och bara pysa ner i soffan och pösa.
    Men först måste jag väl laga till en näringsriktig middag till familjen. Hur det ska gå till begriper jag inte.

Svar på tråden Tantvarning6