• Heloise

Tantvarning6

Åh vad roligt Cantaton!

Det var precis in ett fyllo här och han tiltade styggt på Panzer i kassan, sådan jäkla snedtändning han måste ha haft.

Så nu får han inte komma in här another one bites to dust...

Dessutom älskar jag när fyllon som inte har jobbat på 100 år säger att de betalar "vår" lön genom att försöka stjäla öl ett par ggr om dagen, men bli påkomna och muttrande måste köpa en 3.5%öl för 11kr.
    Det kan aldrig vara så att "vi" betalar deras jäkla "lön" så de har råd att köpa den där ölen. Folk alltså, fy fan vad less jag blir ibland!

• Heloise

Dfk: smördegsrullarna var super enkla.
    1 rulle smördeg( eller 3 plattor och kavla själv).
    1pkt bacon( strimla)
    200gr fetaost
    färsk basilika( min frös ihjäl så jag tog fryst)
    svartpeppar.

Rulla ut, el kavla ut smördegen till en fyrkant. Lägg på bacon, feta, basilika och ha över ltie grovmalen svartpeppar. Rulla ihop till en rulle( som att göra bullar) skär i skivor( rätt tunna) lägg på plåt och in i ugnen 225 grader i ca 10 min.

Det blir runt 18-20st.

• Heloise

Fasiken vad jag har ont i ryggen idag, imorgon måste Panzer och jag åka och köpa en ny bäddmadrass på IKEA, börjar få slut på anledingar till ryggvärken. Men volataren gel ihop med Pronaxen fungerar skapligt.

Ruggigt och kallt är det här, men ikväll ska Panzer och jag iväg på bio, vi ska se Sherlock Holmes, Robert Downey Jr och Jude Law i samma film...

Kram på er

• Heloise

*Gråter också med Daa* Du ska veta att jag tänker på dig och lider med dig!

• Heloise

I dag fick jag en trevlig överraskning på jobbet, det händer baske mig inte ofta alls. Men jag upptäckte till min stora förtjusning att jag är ledig på onsdag( jobbar alltid ons kvällar)det krävs liksom inte mer för att göra mig glad. En hel dag till ledigt, vilken lycka! Då hinner jag klart med lapptäcket till Elsa, och nej jag är inte 65 år men jag är itne ett dugg artistisk, jag kan inte sjunga, spela, dreja, måla, fotografera eller skulptrera, men jag kan sy lapptäcken

Elsa ska få ett i rött och blått med grå kanter. Vi ska åka dit på torsdag och jag längtar så efter henne och hennes mamma. Pratade länge och väl med bästa H igår. Sen grät jag en skvätt över att Elsa har haft sådan tur att få en sån underbar mamma, sen grät jag en skvätt till.

Mina vänner kallar mig för Hihi Kleenex, smickrande smeknamn

• Heloise

Vi gick aldrig på Sherlock Holmes, det var fullt, men imorron då ska vi göra ett nytt försök!

La in en bild på ett lapptäcke som jag gjort( till mamma)Elsa ska få ett liknande fast i miniversion. Tekniken kallas bargello.
    Bruttan, jag har sytt på uppdrag och kan nog tänka mig att göra det igen när skolan är slut. Just nu har jag inte tid nog.
    Däremot brukar jag inte göra lapptäcken som blir överkast, därför att det tar för lång tid( även om jag inte vill ha mkt pengar för arbetet så lägger man ner runt 40 timmar på ett enkel överkast) Oftast gör jag plädar( som den på bilden) det tar( beroende på mönster) ca 20 timmar från start till mål. Elsas lilla täcke tar väl kanske en 6 timmar eller så.
    Jag skulle ha blivit lyrisk om mina vänner hade varit så omtänksamma, vad underbart!

• Heloise

Tack Aleta.

Aleta skrev 2010-01-06 01:16:06 följande:
    Jättefint Heloise!
  • Heloise

ujujuj i natt var det kallt här, runt -26, mamma och pappa hade -29. Dörrhandtaget var täckt med is på insidan. Det här är vi inte vana med alls.

Tack Daa och Cantaton. Ser framemot att sy lite idag, det var ett tag sen. Daa jag brukade också sy korsstygnsbroderier, det är ganska rogivande att brodera, tror jag ska brodera lite på Elsas täcke också.

• Heloise

Tack, kan jag få låna din mellandotter lite, hon verkar vara en jättetrevlig tjej Hm undrar om det här ger mig rätten att sjunga väldigt högt och falskt i huset nu, : Men älskling bruttans dotter sa att ajg var lik Sarah down finer, hon sjunger ju klart jag oxå måste få sjunga
    Men allvarligt talat hälsa och tacka!
    Tack för alla fina ord om täcket, Elsa får en mindre avancerad variant dock men det blir nog jättefint, har bara quiltningen kvar.
    Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig fin för Robert och Jude

Fjällbruttan skrev 2010-01-06 13:35:12 följande:
    Åhhh vilket fint täcke!! jag skulle bli överlycklig om en vän hade lagt ner så mycket kärlek och tid till min bebis!! Så fint!Gubben tittade förbi precis och såg täcket och sa-åh vilket arbete, så snyggt!! Då kom mellandottern och skulle kolla hon med och ville bums ha ett täcke, sen ville hon se en bild på dig coh sa på en gång-kolla, hon ser ju ut som Sarah Dawn Finer, sååå snygg!!!  Så sug i dig av kompilimangerna nu Vart lite sugen på at leta fram tomtebroderiet igen, men nuska jag duscha och sen ska vi trotsa kylan igen och fara till kompisen E och fika... sen blir det middag på restaurangen där jag brukar arbeta ikväll, jag vägrar laga mat idag!Vi är flera familjer som ska dit, ska bli så skönt!Kram
  • Heloise

Btw Elsa är min bebis oxå H sa det när hon ringde och sa att hon var gravid ifrån Peru. Du och jag ska ha en bebis
    Fast pappan är ju naturligtvis med på ett hörn, han är rätt bra han med!

• Heloise

Grattis Blomman!!
    Om jag dregglade mkt igår Bruttan? Mmm en liten smula kanske, Robert Downey Jr boxas i en scen Han må vara tokig men han är väldigt sexig i sin tokighet. Det var faktiskt en av de bästa filmerna jag sett på väldigt länge, skönt att se att Guy Ritchie kommit tillbaka, konstigt det där.
    Duktig regissör regisserar brillianta filmer. Duktig regissör gifter sig med amerikansk galenpanna och gör usla filmer!! Duktig regissör och galenpanna skiljer sig och voila duktig regissör gör bra filmer igen...

Gå och se den, det är mitt tips!
    Idag får jag träffa Elsa
    Här har kylan lagt sig lite, vi har runt -16, men det är väl för att det snöar av bara den. Panzer är ute och skottar, vid sådana här tillfällen tycker jag att det är bra att jag har inomhustjänst

• Heloise

Kramar till dig blomman som haft en usel födelsedag, men vilken underbar unge du verkar ha

Jag har snusat bebis i flera timmar och är alldeles kär, vilken otroligt underbar bebis. Och hon är lite min oxå eftersom hennes mamma och pappa frågade om jag ville bli hennes gudmor, vilket så klart fick mig att gråta en skvätt.

Dessutom vart jag så lycklig av att träffa H, hon är så lycklig att det är som att vara nära en sol. Man blir alldeles varm. Ät det inte fantastiskt, hur livet bara skiftar focus, när det där lilla knyttet kommer. Jag menar hon är ju fortfarande H men oxå mamma H, med en sol inne i själen En sån vill jag också ha!

Det är som att allt fallit på plats, för henne.

Bebissuget är def väckt

• Heloise

Japp, fast ajg är H's gudmor oxå. Hon döpte sig innan konfirmation och då tyckte vår präst att det passade bra med en bästa vän som "gudmor/fadder", H har jag ju lyckats bra med( läkare etc), så hon skämtade och sa att jag naturligtvis skulle få äran att göra ett lika bra jobb med Elsa. Fast hon la till att jag kunde ge tusan i att fixa öl till henne på midsommar som jag gjorde till hennes mamma haha

• Heloise

Haha monster passion, så säger S Elsas pappa som är ifrån Australien, Monster Heloise haha

• Heloise

Hej hopp!
    Hoppas alla mår bra/bättre, trots dumma magar och infektioner.
    Här är allt bara bra, kallt som attan men annars bra. Vi var hembjudna till Panzers lillasyster och hennes nya kille på lunch. Vi fick africanagryta och chokladmousse mums.
    Senare ikväll ska vi äta lax med ädelostfyllning. Mkt mat idag haha.
    Imorgon åker vi till gudsonen och hans päron, hans mamma fyller år, ska bli roligt att träffa dem allihop, det var ett tag sen.

Helgerna går för fort, jag vill ha helg hela tiden
    Dessutom testar jag med ÄL stickor, ingen träff än så länge, tur att jag köpte sådana, för jag var helt ute och sneseglade på ÄL dagar.

Kram på er

• Heloise

Nope, enligt mina beräkningar så skulle det ha varit idag, men inte enligt stickorna, fast det var två streck idag( men om man läste på förp så stod det att den ena skulle vara mörkare, och en var mörkare men fel linje)så det kanske är på gång i morgon eller nått? Men känner mig iaf nöjd med att jag valde att test för jag har alltid trott 8-9, men det kan ju lika gärna vara 11-12. Är det bättre i febern?

Daa skrev 2010-01-09 18:20:53 följande:
    Heloise: jag vill också ha helg hela tiden. Eller iaf lite oftare och/eller längre. Är ÄL på gång?
Svar på tråden Tantvarning6