• Heloise

Tantvarning6

hejhej!
    Här går det undan, vi pratade med banken idag och fick låna pengar till att göra om köket, sen bar det iväg till IKEA och Panzer och jag var överrens på en gång om vilket kök och vilka handtag och planering av köket. Jag är nästan lite besviken, IKEA brukar annars vara ett bra ställe att ryka ihop på, och vi tycker aldrig om samma saker annars
    53000kr med vitvaror( utom spisen)det blir antagligen ett högblankt vitt kök( abstrakt), med svart kakel och svart mosaik, rostfria vitvaror. Egentligen älskar jag lantliga kök, men det är bara att inse att vi bor i ett litet radhus och inte ett slott a la Blomman, och köra på en mer strikt linje, dessutom är jag praktisk, inge relifer eller handtag som kan bilda smutsgömmor!

• Heloise

Jag fick en massa elfyourself "julkort" förra året

Jag känner mig gnällig, jag har en sån j-vla mensvärk och allting känns urtrist. Dessutom behöver jag fråga er om hjälp.
    Panzer vill ha det klarröda abstrakt köket( vi har ett pyttelitet parrallellkök man kan alltså inte sitta där, sen har vi öppen planlösning med matrum etc) iaf jag har varit så inne på vitt vitt vitt, men igår kollade jag igenom IKEAS kökskatalog och var så otroligt kär i det röda köket.
    Jag kan verkligen se det hos oss, men jag är lite orolig över om man kommer att A:tröttna, B: ett rött kök är inte lika attraktivt som ett vitt om man ska sälja. Men luckorna i sig är ju itne så otorligt dyra, det skulle kosta kanske 10000kr att byta luckorna och skulle vi tröttna så har vi nog råd att byta till vita luckor.

Så vad tycker ni? Köra med coolt underbart rött kök, eller vara praktiska och ta ett tidlöst fint vitt kök?

• Heloise

tack Aleta, klart att det blå smurfhuset ska ha ett coolt underbart rött kök! Dessutom köket är husets hjärta vad passar bättre än rött där

Jag får klura lite till, men vitt kakel, schackrutigt klinkers och rostfria vitvaror. Rostfria bänkskivor( jag är ju kock när allt kommer omkring och barnsligt förtjust i rostfritt)

• Heloise

Babou: jag beklagar sorgen!
    Sonja: den lilla svarta blir aldrig omodern; fast jag tycker att jeans,topp en snygg kavaj och ett par coola pumps är helrätt!

Jag är så trött idag, jag hade hemska mardrömmar inatt, verkligen fruktansvärda. Jag vaknade alldeles skakig.
    Sen hade jag seminarium med mina korkade klasskamrater, en del av dem är faktiskt skrämmande snobbiga, klart att folk har en bild av bibliotekarier som bruna tröga snobbiga översittare.
    Nä usch fy fan, fram med alla pralinsmaskande Jackie Collins läsare!!!

• Heloise

Dfk: hoppas dotter och man kryar på sig och att ni andra klarar er!

Åh vad jag är glad för våra vänner, det är så att jag gråter, nä stryk det, jag gråter en skvätt. Vi fick ett paket på posten ifrån Panzers kompis J och hans sambo P, det var en jättefin fotobok ifrån bröllopet. De hade skrivit så fina saker i den att jag blir alldeles otroligt rörd.
    Panzers kompis A är lycklig med tjejen vars telefronnummer jag fixade på krogen, och hon är jättetrevlig och vi ska iväg och simma imorron.
    Alla våra vänner är så otroligt underbara, jag har svårt att tro att vi förtjänar dem alla!!

• Heloise

Åh Troja, det är en av mina favoritfilmer, så fort jag är på dåligt humör kollar jag på den, Brad, Eric(mmm) och Orlando mer eller mindre nakna och solbrända, det blir inte så mkt bättre än så Jo om man dricker varm choklad med rom samtidigt, då blir det ÄNNU bättre!!

didis skrev 2009-11-25 20:17:30 följande:
    Indiana Jones är ok men på lördag (tror jag det var) visar de Troja med BRAD PITT utklädd till romare dvs med bar bringa.*mums*Det blir dött lopp mellan choklad+rom eller Brad Pitt.
  • Heloise

Japp jag har twitter

lillabruden skrev 2009-11-26 03:16:50 följande:
    har nyss skaffat mig twitter....nån av er som har det?
  • Heloise

Jag har massor att göra i skolan, och borde egentligen vara superstressad, men jag ska vika tvätt och kolla på ett avsnitt av Lie To Me. Mitt liv, mina regler och skolan kan dra någonstans. De får ta en kölapp precis som alla andra och idag hamnar hemmet för skolan.
    Våra lärare har förlorat förståndet, totalt.

• Heloise

Sångerska/sångare/solist/musiker/

Nu sticker jag iväg och friskar och svettar med bästa H( som har jättestor bebismage, den efterlängtade bebben beräknas komma 9/1 ) sedan ska vi gå ut och käka och sen New Moon!!!! Jag kan dreggla i skydd av mörkret, mmm det är ju inte jailbait om de är över 20 inte sant

Svar på tråden Tantvarning6