• Im yours

Tantvarning6

Haha, yes blomman. Jag har varit med allt sedan rullatorn började användas som stridsvagn.

Kram på dig Mittiprickbrud, anade nått sånt. Kul att se dig min vän.

Tack för alla bravo-rop ang mina referenser Det tog väl ca. 30 år att genomföra. Förutom att jag dåförtiden var igångsättarnas mästare, hade jag ett brinnande intresse för allting.

Men som sagt 2006 krachade det mesta, o traumat var ett faktum. Det känns konstigt att nu, så här efteråt. Se och registrera "förfallet" ........... Man blir lite; Vem fanken var den där odiciplinerade människan egentligen?

Jag har bara gått hos traumaenheten i 2 månader, men har redan tagit tillbaka en hel del av min forna styrka. Det var nog bra att jag valde det nya kreativa jobbet. Jag behöver inte jämföra min insats med annat jag gjort. Jag behöver "bara" vara närvarande och skapande.

Har ägnat lite natttid åt den teori som även finns i filmskapandet. Så nu ska jag sova lite till. Hoppas kunna putsa mina jätte köksfönster idag, samt fixa min klädkammare.

Bye för nu.

• Im yours

MV85; Den kärleken, den kärleken

Cantaton; Du är jätteduktig!!!! Klart att du längtar efter mat.

Blomman; Ja, vi skulle verkligen ha trevligt. Mycket prat ...... och massor av skratt.

Sonja; Vad skönt för lillan att bli hämtad o bli ompysslad.

Det hände en rolig grej mitt i mitt garderobsstädande. Någon kanske kommer ihåg att mitt bostadsbolag ville ha bidrag till en bok. Alltså vi hyresgäster skulle skriva om hur det var att bo och leva här. Jag hade bara några dagar innan skrivit en mycket ironisk grej om just detta. Iaf jag skickade in det här, m var helt säker på att det inte skulle uppskattas

Haha, idag kom ett brev där man tackade för bidraget som ska in i en bok tills med andra berättelser. Och så fick jag en inbjudan till slottet för att delta på en bokmässa.

Inte illa pinkat av en trähäst

Dessutom har jag nyputsade köksfönster, och en garderob som jag snart kan gå in i

Jag ska lägga in det jag skrev om mitt bostadbolag i min blogg idag igen. Det förtjänar nämligen att upprepas!!!!

Puss och kram.

• Im yours

Godmorgon!
    Är upp och smyger denna tidiga morgontimme. Har nätshoppat en klänning från Mango, samt lite nödvändiga makeup-prylar.

Min kropp känns aningens öm efter gårdagens städutryckning, är inte riktigt klar m klädkammaren ännu. Funderar på vad jag brukar irritera mig på då det ska bytas kläder. T.ex brukar jag börja gapa då jag inte hittar några hela strumpbyxor. Alltså borde jag underlätta mina göranden på den punkten.

Lägger in en länk till bloggen som ger mig tillträde till slottet Tänk så det kan gå, haha.

metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp

Skickar med min aktuella få saker gjorda- melodi. Kramar.

• Im yours

Hallo!

Heloise; Det lät jättebra! Ha så kul på konserten.

Lillabruden; Bebisar är ljuvliga. Jag får ännu ett barnbarn att älska i februari. Snacka om att jag är lycklig.

Aleta; Hoppas att getingflocken börjar sina. Jag hittade nån förtorkad stackare mellan mina fönster, då jag putsade dem. Men jag undrar hur fanken de tog sig dit Blomman, jag brukar oxå smascha ihjäl de getingar som vågar sig in hos oss.

Fjällbruttan; Skönt att allt var bra gumman. Kramar.

Tinker; Kul att höra om din sons ktreativa begåvning! Min grabb har det oxå i blodet, började med rapptexter. Nu går han 1.a året på universitetet, Professionellt skrivande. Han är makalöst duktig på ord, o funderar nu starkt på om journalistyrket vore något.

Jag kan vara din spökskrivare, då du känner för att berätta din historia min vän. Det är skönt att få ur sig allt .......

Vi planerar en resa upp till norr nästa månad. Jag längtar så mycket efter vår Smilla ............. och kommer att ta med mig julklapparna ist för att skicka upp dem i postpaket.

Till er alla; Ha en bra dag!!!!

• Im yours

Dfk; Jag har oxå sett programmet. Hahaha ........ vad säger man?

• Im yours

Blomman; Usch, stackars dig. Bär in en bricka med coca cola, blåbärssoppa, te och skorpor. Det brukar funka för mig i magsjuketider. Du får dessutom läsa alla mina modetidningar i lugn och ro. Så lägg dig bekvämt och låt livet flyta på

Högskoleprov kommer och går. Det blir fler chanser.

Jag ska ta itu med en jättedisk, tralla på favvolåtar, och drömma mig till Paris.

Kramar.

• Im yours

Solde; Vilken tur att du klarade fallet. Vi behöver dig här ju.

Didis; Förstår dig så väl, separationskänslor är inget vidare. Men som du säger blir det bra i slutändan.

Villemo; Hur är det med dig gumman? Tänker på dig, bara så du vet.

Jag ska skriva treatment 2. Hör och häpna; Jag behöver mer konflikter...... !!!!!!!

See you all soon!

• Im yours

Cantaton; Vilken pärs, vet hur det känns. Kramar om dig, o hoppas att det går bra för din pappa ♥

Thinker; Samma sak till dig. Ta hand om dig!

lillabruden; Är så glad för att du inte är skadad!!! Kram.

Sonja; Whats up gumman? Tänker på dig!

Blomman; Om jag hade sånna finna balkonglådor, skulle jag skrika ut min glädje. Jättefina mattor. Föresten, du ska oxå ta hand om dig.

Aleta; Vad gott, vi är ena riktiga chokladälskare i min familj. So bring me some.

Frulle Mulle; Men, fick ni inte nycklarna till lägh alldeles nyssens?? Ta det lugnt, allt ordnar sig. Visdomsord från tant Liz ♥

Ja, hörni! Nu har jag skrivit mitt 2.a treatment. Yes, igår brann flitens lampa, o jag tänkte på er alla. Tänk vad mycket som hunnit hända med oss i tråden. Helt facinerade. Love you all.

Själv satt jag o plitade ner konflikter passande min familjefilm. Alltså inga brutala scener, inga stackars barn som ska tuktas till att ta hon om miljön etc, o självklart inga religösa el politiska spörsmål.

Lilla Smilla och Herr Tiger, som min story heter nu, är jättespännande att jobba med. Med andra ord; I like it. Det finns så mycket sprudlande intelligens, kreativitet och orddansande bara i den lilla grupp jag ingår i. Om man tänker på vad mycket sånt kunskap som liksom aldrig får komma till tals, aldrig synas.
    Det är då mina vänner, man förstår vidden av den lycka man har
    som får syssla med någon form av konstnärskap.

Idag ska jag ta det easy, för imorg ska jag och sonen till Ullared och huliganshoppa. Hmmm ...... blir intressant och kul.

Sedan har jag fått en kryssning for free, åker m Cinderella 2 nov. Båda dessa resor innebär julklapsköp, love that.

Vi planerar en resa till Ö-vik, måste få in real life-pussa på Smilla (världssötaste barnbarnet). ♥ ♥

Jag har som ni vet även blivit inbjuden till vår stads fina slott. Så till dig som svarar då bostadsbolaget vill att du ska tycka till. Se upp, för just du kan bli en del av en bok

Föresten, ett filmtips. Se The Ugly Truth. Rolig som faan

Ooooooooooja. Jag kollar in sommarkläder nu!!!

Ha det nu så bra mina vänner. Ny dag nya möjligheter. Puss, puss

• Im yours

Hej allihopen!

Börjar med att säga, funderara på om Lasse är en utomjording från Mars? Eller om det är jag som känner mig för mycket top noche, just nu. Allt går så bra nu, då kan han väl göra något rätt, tycker man Hur som, jag behåller honom ett tag till. Men gud ska veta att jag anstränger mig för att minnas vad jag föll för hos honom i detta nu.

Igår ladies var vi i Ullared, jag o sonen. Visst, det spenderades ca. 4000 tusen. Men vi fick så mycket för de pengarna. Kolla här.

Robin; 2 jackor, 3 par jeans, 9 t-shirts, 4 långärmade tröjor, en snygg skjorta, 2 slipsar, 2 stickade cardigans, kalsingar, mössa, halsduk. Massor av toalettartiklar.

Liz; 1 jacka,1 kappa, 1 shysst modeväska, ett par snygga mysbrallor, nya overknee stövlar, gardiner till sovrummet.

Smilla; 2-delad täckjacks-set, utanpå brallor för slask.

Hushållartiklar, julklappsgrejer, godis, kakor, kex, julbaksingredienser.

En tokstressig m ändå lugn dag. Lunch på BK. Vi är sååååååååå nöjda, jag har sovit som en liten gris hela dan, Haha.

Cantaton; Vad bra att du börjat äta igen, men bra gjort att hålla viktminskningsprogrammet. 12 kilo ner - jättegrattis.

Fjällbruttan; Jösses vilken smäll! Föresten, min som bleg lite tagen på sängen. Då han såg mig använda kundvagnen som stridsmaskin.

Solde; Sååååååååååååååååååå söta kattungar. Närs ka du vara på tv, vill inte missa det!

Blommis; Lycka till med möbelköpet, måste behövas en massa inredning till ett så storstort hus.

MV; Hmmmm, tack vare dig har jag kommit på att jag för det mesta vart just så där jättekär i min utvalda

Sonja; Trist med sjuklingar. Ska höra med de mina om vi ska vaccinera oss innan vi drar mot norr. Zandra är gravid ju, och Smilla är liten. Vet någon om vaccinet hjälper på en gång då man får det. Usch, jag är urdålig på sånt där

Lillabruden; Du är söööööööt som Ronja.

Mulle; Söta du, funderar på om inte du borde behöva bli kidnappad, så allt som ska hända får ta sin tid.

Har nu glömt alla inlägg, men ingen av tanterna är glömd. Ni finns alltid i mitt hjärta.

Kramar i massor. / Tant Liz - modepolis. Haha.

Svar på tråden Tantvarning6