• Sonja68

Tantvarning6

Och Frulle, du har ju Skottland och whiskeyn att se fram emot
    Jag har bjudit hem några tjejer till mig på Tacos, vin, kex o ost imorgon kväll, och sedan blir det Rockafton med inslag av disco och schlager på Folkan. Stans bästa band spelar rockcovers Löningshelg, det kan bli riktigt kul!
    Ungarnas ryska på lördagmorgon är INSTÄLLD! Men oooooo så tråkigt *fnissar och funderar på exakt huuuur länge jag ska ligga och softa i sängen och vara lite bakis på lördag*

• Sonja68

God kväll tanter. Jag kollar bara in och vänder, är så trött nu. Har varit på körrep tre timmar och nu börjar endorfinerna eller vad de nu heter, de som man blir hög av när man sjunger, gå ur kroppen och jag blir skittrött.
    Blomman, krya på dig! Stapla 8 kubik ved med förkylning...
    Gå och lägg dig kvinna! Bums! Vedhantering är tunga grejer
    Och låt sambon passa upp ännu mer. Det är du värd
    Natti natti!
    zzzzzzzzzzzzz.....ZZZZZZZZZZZ.......zzzzzzzzzzzzz

• Sonja68

MV85: Så skönt att du äntligen är frisk
    Om det finns kvar nybakat bröd o ost o varm choklad så tar jag gärna det nu! *mumsar*

• Sonja68
    Soldemor skrev 2009-11-27 10:06:58 följande:
    Får väl nöja mig än så länge med att han kramas när vi sover. Och att han verkar älska lilla vilding!
    Underbart! Det var ju det jag visste...
  • Sonja68

Soldemor, jag tror Siena gör din make gott
    Han kanske bara var orolig över att han inte skulle ha tillräckligt mycket tid, ork och kärlek att ge till en tredje "bebis", precis som vi mammor oroar oss när vi väntar vårt andra barn

• Sonja68

Verkar ju som att han är väldigt ansvarsfull och tar sin kattpapparoll på fullaste allvar. Det är ju en BRA egenskap!
    Såklart att han har oroat sig för det stora, nya att utöka familjen. Det är ju liksom inte bara att "skaffa" man måste ju ta ansvar, sköta om, uppfostra och ge kärlek och uppfylla en kissebebis behov ♥
    Och hans oro gick förstås ut över den som står honom närmast, som han älskar mest; DIG. Oj, vad allt det där är välbekant! Kram Soldemor!

• Sonja68

Soldemor; Jag sa ju det, Siena kommer göra honom gott

• Sonja68

En trött o lite bakis tant med nackspärr från gårdagen headbanging tittar in...
    Blev en lyckad, härligt rolig kväll igår.
    Fyra härliga väninnor, tacos, vodka, vin och rockmusik. Kan det bli bättre?!

Idag blev det ost, kex och rödvin med en väninna också. Lika bra att fortsätta idag också...
    Men imorgon ska jag till kyrkan o sjunga Hosianna
    Och förhoppningsvis orkar jag ta fram lite julsaker imorgon.

Kram till alla!

• Sonja68

Hallå i tråden!
    Svischar in innan jag börjar dra och slita i julstjärnor och stakar.
    Idag har jag varit i kyrkan och sjungit in Advent. Blåsintstrument och vår egen operasångare (som numera huserar i Sthlm, men han kommer alltid och sjunger med sin gamla kör vid Advent och jul) Fredrik Larsson.
    Sååå mäktigt! Mina flickor satt med morfar och lyssnade, så snälla och andäktiga. Fyraåringen sa när vi kom hem: "Mamma, när ni sjöng så började jag nästan gråta" och så tittade hon med stora blå ögon. "Va'?! Lät det verkligen så illa??" frågade jag. "Nä, men det var så FINT att det kändes som att jag ville gråta!" svarar hon.
    Tänk att såna små också kan känna att de blir rörda till tårar av vacker musik ♥

Min man är på väg hem och befinner sig i bilen någonstans i Finland. Han är sjukt trött och har fått stanna och sova flera gånger. Bra att han stannar istället för att pressa sig, så att han nickar av vid ratten
    Jag vill han hem honom HEL och vid LIV!
    Det har varit ett bombattentat igen där borta, på tåget mellan Moskva o St. Petersburg. Ett attentat kommer sällan ensamt "därborta". Och A skulle flyga Moskva-St.Petersburg igår, så jag var jättenervös.
    Nu har han varit borta nog länge, nu vill jag ha hem honom!
    till alla!

Svar på tråden Tantvarning6