Hallå i tråden!
Svischar in innan jag börjar dra och slita i julstjärnor och stakar.
Idag har jag varit i kyrkan och sjungit in Advent. Blåsintstrument och vår egen operasångare (som numera huserar i Sthlm, men han kommer alltid och sjunger med sin gamla kör vid Advent och jul) Fredrik Larsson.
Sååå mäktigt! Mina flickor satt med morfar och lyssnade, så snälla och andäktiga. Fyraåringen sa när vi kom hem: "Mamma, när ni sjöng så började jag nästan gråta" och så tittade hon med stora blå ögon. "Va'?! Lät det verkligen så illa??" frågade jag. "Nä, men det var så FINT att det kändes som att jag ville gråta!" svarar hon.
Tänk att såna små också kan känna att de blir rörda till tårar av vacker musik ♥
Min man är på väg hem och befinner sig i bilen någonstans i Finland. Han är sjukt trött och har fått stanna och sova flera gånger. Bra att han stannar istället för att pressa sig, så att han nickar av vid ratten
Jag vill han hem honom HEL och vid LIV!
Det har varit ett bombattentat igen där borta, på tåget mellan Moskva o St. Petersburg. Ett attentat kommer sällan ensamt "därborta". Och A skulle flyga Moskva-St.Petersburg igår, så jag var jättenervös.
Nu har han varit borta nog länge, nu vill jag ha hem honom!
till alla!